OTSEÜLEKANNE | Äriplaan küpseb? Shazami asutaja annab nõu, kuidas oma ideega äris läbi lüüa


20. aastat tagasi asutatud Shazami asutaja Chris Barton arutleb tehnoloogiakonverentsil selle üle, kuidas olla kliendikeskne ning samal ajal oma äriideega edu saavutada.

Shazami näol on tegemist rakendusega, mis võimaldab kasutajal tuvastada erinevat sisu. Hetkel on äpp võimeline tuvastama muusikat, filme, telesaateid ja isegi reklaame. Rakenduse sisu on lihtne: see lindistab väikese klipi sisust ning võrdleb seda andmebaasiga üritades leida parimat vastet.

2016. aastaks oli rakendust alla laaditud üle miljardi korra ning rakendust ennast oli kasutatud vähemalt 30 miljardi erineva meediaklipi tuvastamiseks. 2017. aastal osteti Shazam Ameerika Ühendriikide tehnoloogiahiiu Apple'i poolt 400 miljoni dollari eest.

Ettevõtte äriline väärtus seisneb selles, et see võimaldab kasutajatel näiteks muusikat tuvastada ning seda seejärel osta, kanaliseerides kasutajate ostuhuvi. Hinnanguliselt moodustavad läbi Shazami rakenduse suunatud ostud aastas kogusummas umbes 300 miljonit dollarit.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare