Ostsid uue tehnikaseadme? Tubli, sa oled nüüd selle tasuta testija!
Probleemis ei saa süüdistada piiratud ressurssidega pisitootjaid, vaid murettekitavalt tihti just oma ala hiidusid (tuntud näidetest Amazoni Kindle Fire, Apple'i iPhone 4 ja 4S, Microsofti Xbox 360 "punane surmaring" jpm), kirjutab Techradar.
Näiteks detsembris ilmunud Kindle Fire'i (automaatselt alla laetav ja paigaldatav) tarkvaraline täiendus ei paranda vähetuntud draiverikonflikte, üliharva esinevaid rakendusevigu ja muud säärast. See muudab seadme ja puutetundliku ekraani hoopis enam-vähem normaalselt töötavaks. Milline see võinuks olla juba novembri keskel saabudes, kui küsida kasutajatelt.
Selline suhtumine on tavaline.
Iga tehnikaseade ei saagi muidugi (kohe) ideaalselt töötada. Näiteks Microsoft ei suudaks Windowsi täiesti veavabaks muuta, kuna see eeldab iga võimaliku riistvara-, tarkvara-, sätte- ja kasutaja toodud muutuse teadmist-testimist. Ka mobiili-opsüsteemide tootjatelt on seda ilmselt palju oodata.
Aga võtame näiteks Sony detsembri keskel ilmunud taskukonsooli PS Vita. See on suletud süsteem, mille üle tootja omab praktiliselt täielikku kontrolli. Miks see ilmus tarkvaravigadega, mis muutsid kalli asjakese esialgu kohati kasutuskõlbmatuks? (Sh süsteemi täielikud "pangestumised" ja kummaliselt tundetu puuteekraan nagu ka Kindle Fire'il.)
Kui kasutajat ei kummita otsesed vead, löövad vahel pahviks puuduvad võimalused. RIM väljastas näiteks BlackBerry PlayBooki tahvelarvuti e-posti kliendi ja kalendrita (mida saab teiste osapoolte rakenduste näol küll alla laadida).
iPhone 4S'i suur müügiargument, küberabiline Siri, ei tööta väljaspool USAd aga kuigi hästi ja on üldse alles beetavariant. Seda Apple ei taha muidugi reklaamides "suure kella külge" panna.
Mõelge, kui teised tööstused oleks sama hoiakuga. Ostate näiteks täna auto ja saate sinna töötava rooli alles juulis...
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!