Nipid, kuidas Apple'i salongid meelitavad inimesi ostma
Nagu öeldud, ilmus artikkel algselt Forbesis.
Selle koostas ettevõtet mitmest aspektist põhjalikult uurinud Carmine Gallo, kes on avaldanud mitu raamatut Apple'ist ja Steve Jobsist.
Väike kokkuvõte:
* Väljapandud sülearvutite ekraanid on alumise osa (klaviatuur ja arvuti sisu) suhtes kindla nurga all. Töötajad panevad selle paika nutirakendusega Simply Angle.
* Ekraanipaigutuse põhieesmärk on julgustada külastajaid seadet puudutama ja ise ekraanile sobivaimat vaatamisnurka valima.
* Samal põhjusel on väljapandud arvutites ja iPadides juba netiühendus ja mitmesugust tarkvara, et inimesed saaksid proovida. Nad võivad seda teha, kaua tahavad.
* Võimalus oma käega proovida – Õunamaja keeles multisensoorne kogemus – tekitab omamise tunde ja on iga Apple'i salongi külastamiskogemuse keskne osa.
* Apple'i müügipaiku ei loodud eeldusel, et inimesed tahavad lihtsalt midagi osta. Lahkelt pakutav võimalus ise kõike proovida ja esimesest sekundist promotav omanikutunne kasvatavad hoopis lojaalsust brändile!
* Apple'i müügipaikade strateegia on paigas juba 2001. aastast, kui esimene pood avati. Te võite igat seadet poes lihtsalt kohe kasutama hakata - netti minna või mängida, iPadil raamatuid lugeda, iPod Touchil rakendusi avastada, iPodil muusikat kuulata jne. Omanikutunne kultiveerimine on tähtsam kui ruttu midagi müüa ja uusi ostjaid ootama jääda.
***
Lõpetuseks täpsustus: Forte ei pane Apple'ile pahaks, et nende poodides võib kohata mitmesuguseid nippe inimeste ostmameelitamiseks. Sama teevad võimalusel paljud müüjad/müügikohad üle maailma, ja juba pikka aega. Lihtsalt tundus, et see on huvitav materjal, mida teiega jagada.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!