Top Connecti ostujuht Erkki Joasoon tõdeb, et hiljuti lõppenud Saksa tehnoloogiamess oli väga Aasia nägu.

Big Data, Big Asia!

"Ametliku teema Big Data kõrval jäi minu jaoks kõlama Aasia eriti tugev esindatus. See kehtib nii toodete kui ka üldise väljapaistvuse kohta.

Tegelikult olekski kogu messi peateemaks võinud olla Aasia, kuna nad on võtnud üle peaaegu kogu tootmise. Kõik hallid, kus pakuti seadmeid, varuosi jm komponente, olid vallutatud Aasia firmade poolt.

Kohati tundus, et enamik maailma peenelektroonikaseadmeid pärineb Shenzheni provintsist Hiinast. Ainus hall, kus neid polnud, oli "Research and Innovation".

Kui veel mõni aasta tagasi tundus Hiina tootja Huawei meile "suvaline odavate telefonide, tahvlite ja GSM-modemite tootja", siis tänaseks on nad oma tehnoloogiatega tõusnud liidrite kannule.

Aasia tootjate tugev tase

Muljet avaldas see, et kui aastal 2008 oli Hiina telefoni- ja tahvelarvutite põhimudeliks chaiphone (iPhone'i kloon, mida kasutades tuli kohati tahtmine juuksed peast tirida), siis nüüd on tehtud suur samm edasi.

Korraliku heledusega Full HD ekraanid neljast 6,5 tollini, kaheksatuumalised protsessorid, 14-megapikslised kaamerad ja kõikvõimalikud ühendused (NFC, GPS, Bluetooth 4.0 jne) on nüüd standard.

Ka Androidi kasutajaliides reageerib viivituseta – ilusa kestaga käki asemel on tehtud tõesti korralik seade.

Foto: AFP (Fabmakeri 3D printer messil)

Arendus käib ka muudes valdkondades. Prototüüpijate rõõmuks näidati Cebitil odavaid Hiina 3D printereid – 700 dollarit tükk. Tundub, et nüüd ongi käes see hetk, kui too viimaste aastate üks enam räägitud tehnoloogiauuendusi reaalselt massidesse hakkab jõudma.

CeBITi tähendus tarkvaraarendajatele

Samal ajal, kui Hiina tootjad näitasid muskleid ja India pakkus odavaid programmeerijaid hinnaga 5 dollarit tunnist, selgus vestlustest Euroopa tarkvaraarendajatega, et nende jaoks on CeBIT hoopis tööjõumess.

Paljud püüdsid näidata, kui lahedad tööandjad nad on – seda rõhutasid igaõhtused afterpartyd boksides tümpsuva muusika ja tasuta õllega.

On see märk Euroopa tehnoloogiaettevõtete kiirest arengust või hoopis suutmatusest talente enda juurde meelitada, näitavad lähiaastad."