„Smart-ID-d ei saa kasutada e-riigi ja riiklike toimingute teostamisel,“ selgitas Elisa tooteturunduse osakonna juht Mailiis Ploomann. „Smart-ID polegi selleks loodud ega mõeldud."

Kuna Smart-ID abil ei saa anda igal tasemel digiallkirja, siis ei saa see täielikult asendada ID-kaarti ja Mobiil-ID-d. Smart-ID kasutuselevõtuks ilma ID-kaardi või Mobiil-ID olemasoluta peab pangakontorit külastama.

Mobiil-ID sobib riigiga suhtlemiseks eesti.ee portaali sisselogimisel, avalduste esitamisel (toetuste saamisel, registrikannete tegemisel), e-valimiseks, äriettevõtte aruannete esitamisel, teabenõuete ja infopäringute tegemisel. Smart-ID puhul nii otsest lähenemist pole, esmalt peab veebipanka sisenema ja selle kaudu teenuseid külastama.

Mobiil-ID on kasutatav nii nuti- kui ka tavalistes mobiiltelefonides. Smart-ID-d seevastu saab kasutada vaid Androidi ja Apple'i seadmetes.

Mailiis Ploomanni sõnul seisneb Smart-ID peamine võlu selles, et see on teiste riikide jaoks väga innovaatiline lahendus, mida saavad kasutada näiteks pangad, kellel on filiaale mitmes riigis.

„Riikides, kus pole Mobiil-ID sarnast digitaalset lahendust, on see tihti suurepärane alternatiiv ebaturvaliste koodikaartide asendamisel. Eesti on oma digilahendustega lihtsalt teistest niipalju ees, et selle üle saab ainult uhke olla."

Kui kliendil on ID-kaardi sertifikaadid uuendatud, siis saab ta teenuse lõplikult aktiveerida politsei.ee veebilehel – kui veel mitte, siis PPA teeninduspunktis. Kõigile, kellel veel Mobiil-ID-ga SIM-kaarti pole, saab pakkuda SIM-kaardi vahetust.

SMART-ID eelised on võimalus kasutajaks hakata ka SIM-kaarti vahetamata (Mobiil-ID vajab vastava toega SIM-kaarti) ja operaatoritele teenustasu maksmata.

Mobiil-ID-ga liitumine on kõigi kolme Eestis tegutseva mobiilioperaatori juures tasuta, kuutasu Elisas ja Telias üks euro, Tele2-s 0,99 eurot. Välismaal lisandub paketipõhine välisriigist Eestisse saatmise SMS-i hind ühe Mobiil-ID toimingu kohta.