OPle kahtlust, et Google’i serverifarmid õgivad nii palju elektrit, et ettevõtte on sunnitud ise elektritootmisega tegelema hakkama ja sellesse investeerima, vahendab TimesOnline.

Uuringufirma Gartner andmetel on globaalse IT-sektori osa kasvuhoonegaasides kaks protsenti. Google’is tehakse päevas ligikaudu 200 miljonit otsingut.

Wissner-Gross pole piirdunud ainult otsingute ökoloogilise jalajälje hindamisega. Nii leiab ta, et ühe veebilehe vaatamine paiskab sekundis õhku keskmiselt 0,02 grammi süsihappegaasi, mis graafikaintensiivse (palju reklaame, videoid ja pilte) veebilehe puhul tõuseb kümme korda — 0,2 grammini. Arvuti käitamise CO2 ökojalajälg ühes tunnis on 40 — 80 grammi.

Võrdluseks — ühe raamatu valmistamine paiskab õhku 2500 grammi CO2, mida on ligi 350 korda rohkem kui otsingu puhul. Mõningate hinnangute kohaselt kaalub ühe juustuburgeri ökoloogiline jalajälg 3600 grammi — see on Google otsingust üle 500 korra suurem.

Teisalt võib väita, et Google on teinud üpris palju ära nii keskkonnateadlikkuse tõstmiseks kui ka jätkusuutliku majanduse arendamiseks, näiteks www.google.org maailmaparandamis-algatused.