Levinumad põhjused on veel, et seade ei lülitu sisse, tekkis probleeme heliga, seade ei lae või ei leia levi.

„Kõiki enim levinud seadme purunemise põhjuseid on võimalik tegelikult vältida. Nutiseade on õrn ning selle vastupidavus võrreldes varasemate nuputelefonidega on paraku erinev.

Kui seadmele ei ole spetsiaalset seadmekindlustust juurde soetatud, siis mõnel juhul võib remondikulu kerkida lõpuks suuremaks kui seade ise väärt on,“ selgitas Tele2 klienditeenindusdirektor Sirli Seliov ning lisas, et ligi 40% juhtudest tulebki remont kliendil omast taskust tasuda.

Kuidas aga hoida ära seadmete enim levinud purustuste tekkimist?

Katkine ekraan

Kolmandik kõigist katkistest seadmetest on just katkise ekraaniga, mis puruneb enamasti kukkumisel või liigse surve tõttu.

Odavam on soetada telefonile spetsiaalne kaitseklaas või kile ja pehme kaitseümbris, mis kaitsevad tugeva põrutuse eest seadet nii väliselt kui ka sisemiselt.

Ka nutitelefoni tagataskus hoidmine võib telefonile liigset kahju teha.

Seade ei lülitu sisse

Üldiselt on see probleem samuti tingitud kukkumisest, mille tulemusena on viga saanud emaplaat. Nutiseadmete komponendid emaplaatidel pole tugevale põrutusele vastupidavad ka telefon võib olla katki ka siis, kui väliselt näib terve.

Abinõuna tasub ka selle põhjuse puhul katta seade kaitseümbrisega, mis aitab leevendada erinevatest põrutustest saadavaid võimalikke vigastusi. Eriti head on pehmemad ja silikoonist ümbrised, mis pehmendavad lööki.

Audio probleemid

Kõlari, mikrofoni ja kuulariga seotud probleemide põhjus on enamasti nendesse sattunud mustus, tolm või metallipuru, sest isegi tolmukindlate seadmete puhul võivad avad ummistuda ja normaalset toimimist häirida.

Heliga seotud probleemide ilmnemisel tasub kindlasti esmalt pöörduda hoolduskeskusesse, sest ise hambaorgiga telefoni kuulari või mikrofoni ava puhastamine võib väga kergelt tekitada hoopis rohkem halba kui head.

Seade ei lae või on probleeme akuga

Iga tootja soovitab kasutada ainult originaallaadijaid, kuna muude puhul võivad adapterierinevused põhjustada jäädavaid probleeme komponentide, eriti just aku töös.

Samuti tasub meeles pidada, et paljud seadmed kaotavad oma garantii, kui neid laetakse kolmandate osapoolte toodetud kaablitega.

Teine suurem probleem on katkiste laadimiskaablite kasutamine. Näiteks paljudel juhtudel on vigastatud laadimiskaabli ots rikkunud laadimispesa, millel on nüüd kõverad klemmid või muljuda saanud otsik.

Niiskust saanud telefoni ei tohiks kohe laadida ja enne peaks veenduma, kas seade ja pesad on täielikult kuivanud – isegi siis, kui seade peaks olema niiskuskindel.

Levi

Tegelikult on väga harva seadme leviprobleem tingitud selle tehnilisest defektist või operaatori levialast ning siin mängib tihti rolli eelkõige just kliendi enda asukoht.

Tasub meeles pidada, et keldrikorrusel või neljakordsete pakettakendega majas ei pruugigi paraku levikvaliteet alati väga hea olla. Samuti on füüsikaseaduste järgi igati normaalne, kui liftis või plekist katusega majas on levi nõrk.

Büroohoonetele lisatakse selleks tarbeks levivõimendid või ehitatakse sisevõrk. Leviprobleemi korral võikski alati esmalt katsetada, kas see võib olla tingitud ümbritsevast keskkonnast ja kui probleem jätkub, siis tuleks pöörduda operaatori või hoolduspartneri poole.