Menukoomik teenis netipiraatlusele vabad käed andes väikese varanduse
Samm väärib tähelepanu, kuna naljamees otsustas tavapärased levituskanalid (kaabeltelevisioon, iTunes, Amazon jm) kõrvale jätta, müües salvestust otse ise, kirjutab TechRadar.
Ta maksis professionaalse salvestuse ja tootmise eest ise, lasi müümiseks luua veebisaidi ja huvilistel seda sealt otse striimida. Digiautorikaitset sisul pole, hinnaks küsis 5 dollarit, lootuses, et inimesed ei torma seda ebaseaduslikult BitTorrentis levitama.
"Louis C.K. Live at the Beacon Theatre'it" on seni alla laetud 110 000 koopiat, mis annab C.K. sõnul puhaskasumiks 200 000 dollarit.
"Eksperiment oli: kui ma panen tuliuue lavaesinemise karmilt odava hinnaga üles ja muudan selle ostmise, allalaadimise ja nautimise nii lihtsaks kui võimalik, piirangutest vabaks, kas kõik lihtsalt lähevad ja varastavad? Või maksavad? Ja kui palju võib nõnda teenida," kommenteeris C.K. asja ise.
"Mu eesmärk on jõuda punkti, kus võin müüa mida iganes - videosid, CDsid või pileteid mu tuuridele. Teen seda siin ja eelistan ärimudelit, kus hind on võimalikult madal ning teie ja minu tehingu vahel on võimalikult vähe vahemehi."
Juhtum näitab taaskord, et digiajastul edu saavutamise tasub ostmine võimalikult lihtsaks muuta (pakkuda piraatidest paremat teenust). Nagu hiljutine uuring nn puust ja punaseks tõestab, maksab netipiraatlusega võitlemine tootjatele rohkem kui piraatlus ise.
Louis C.K. on hetkel üks hinnatumaid USA lavakoomikuid, aga ta võlub musta komöödia austajaid hetkel ka menuka telesarjaga "Louie". Selle uus, kolmas hooaeg saabub järgmisel aastal.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!