Nutitelefonide osakaal ulatus 83%-ni ja nuputelefonide oma 17%-ni. Kokku osteti 7,2 miljoni euroga 22 900 nuti- ja 171 000 euroga 4500 nuputelefoni.

Nutitelefonide jaemüük kasvas veebruariga võrreldes 8,7% ja nuputelefonide oma 24,8% võrra. Mobiiltelefonide jaemüük kasvas veebruariga võrreldes 11% ja müügikäive 8% võrra.

Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul oli märtsis eristuv ja heameelt tekitav trend halli turu osakaalu vähenemine mobiilimüügis.

"Kliendi teadlikkus on kasvanud ja ta saab aru, et mobiiltelefon tasub osta vaid oma operaatori juurest. Vaid sel juhul on tagatud, et telefon on seadistatud kasutama õige regiooni mobiilsidesagedusi ning seadmele laienevad kõik ettenähtud garantii- ja hooldustingimused," räägib Hiiepuu

Hiiepuu märgib, et Elisa poole pöörduvad sageli kliendid, kes on seadme ostnud välismaalt, e-kaubandusest või mõnest kohalikust elektroonikapoest.

"Hiljem on nad avastanud, et telefonil puuduvad Eesti võrkude jaoks vajalikud sagedused või funktsioonid ning Elisa ei saa sel juhul klienti enam kuidagi aidata. Ka statistika annab kinnitust, et taas ostetakse üha enam mobiiltelefone operaatorite juurest."

Eestis osteti 2017. a esimeses kvartalis üldse 22,4 miljoni euro eest 80 700 mobiili. Neist 84% ehk 67 950 olid nuti- ja 12 790 nuputelefonid.

Võrreldes 2016. a sama perioodiga kasvas müügikäive ligi 4,5%, tükimüük aga vähenes 1% võrra.

Tele2 turundus- ja müügidirektori Kristjan Seema kommenteerib, et kiire majanduskasv nutitelefonide ostuhullust kaasa ei ole toonud, sest võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga on tänavu ostetud mobiile vähem.

"Küll aga on tarbijad enesekindlamad, sest aastaga on GfK andmetel keskmine mobiiltelefoni hind tõusnud rohkem kui 5% võrra ehk 321 euroni," ütleb Seema.