Linuximaailmal on mobiilirakenduse poodidelt mõndagi õppida
Linuxivallas eksisteerib midagi rakendusepoodide sarnast juba üle kümne aasta: package managerid ehk paketihaldurid, portaalid tasuta tarkvara maailma, kirjutab Techradar.
Senine probleem: paketihaldurid püüavad mitte kasutaja, vaid levitajate elu mugavamaks teha.
Nendeta peaksid Linuxisõbrad paigaldama staatiliselt lingitud pakette või ületama manuaalse paigaldamise miinivälja, mida võib kirjeldada vastandina täitmisprogrammi allalaadimisele-käivitamisele.
Paketihaldureid ei saanud seni pidada Linuxi vasteks rakendusepoodidele. Vähesed lasevad näiteks tarkvara populaarsuse põhjal sirvida või leida äsjapaigaldatud programmiga sarnast kraami. Samuti jätab soovida kauba esitlemise pool. See on Linuxileeri kaotatud võimalus.
Näiteks Firefoxi otsimine pakub hea õnne korral otsitud tööriista ja paigalduspaketi, aga sama hästi võite eksida laienduste, teekide ja arendajate failide tihnikusse.
See pole paketihaldajate arendajate süü – Linuxi paljud lahendused ongi pigem kohusetäiteks loodud kui perfektsed.
Need ohverdavad kasutajaliidese ja –sõbralikkuse kõigi võimaluste avatuna hoidmise altarile. Apple läheb teist teed: keelab võimaluse ära, kui seda ei saa korralikult teostada ja keskmisele kasutale mugavalt pakkuda.
Asjad on õnneks muutumas, kui jälgida näiteks Minti levitamist ja Ubuntu Software Centerit.
Tasuta tarkvara vajab paremat lahendust kui veel üks rakendusepood, mille omanik kõike toimuvat oma suva järgi keelab ja lubab. See vajab avatud, portatiivset ja laia levikuga raamistikku. Igatahes on Linuxil praeguste rakendusepoodide edult mõndagi õppida.
Huvitavaid fakte rakendusepoodidest
* Enim rakendusi leidub Apple'i App Store'is (üle 375 000), teisel kohal on Android Market (ligi 225 000);
* Enamus ligi 830 000 turulolevast digirakendusest teenindab iPhone'i, teiseks Androidi seadmeid ja kolmandaks iPadi. Muudele seadmetele on oluliselt vähem rakendusi;
* Enim rakendusi kasutab statistika põhjal iPhone'i omanik (48 telefoni kohta), teiseks Androidi omanik (35), kolmandaks BlackBerry omanik (15);
* 2008. a augustis avatud App Store'ist on alla laetud üle 14 miljardi rakenduse;
* Ainult kaks Androidi rakendust on kogunud üle 500 000 allalaadimise;
* Saja ostetuima rakenduse keskmine hind on 2,15 dollarit iPhone'il, 4,57 dollarit Androidil, 5,61 BlackBerryl;
* 67% tasulistest iPhone'i ja 61% tasulistest Androidi rakendustest maksab alla kahe dollari koopialt;
* Mobiilirakendused tõid 2010. aastal sisse 5,2 miljardit dollarit – 2011. a lõikes peaks see number kasvama 15,1 miljardi dollarini.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!