Avaldatud andmete põhjal on kolm peamist põhjust, millest sõltub pildi asukoht ajavoos järgnevad:

- Potentsiaalne huvi. Instagram üritab ennustada, kui väga vaatajale postitus meeldida võiks. Seejuures võetakse arvesse, mis kasutajale varem on meeldinud ning kui palju ta varem sarnaseid postitusi meeldivaks lisanud on. Tulevikus võidakse rakendada ka tehisintellekti, mis analüüsib seda, mis pildil on ja kõrvutab seda kasutaja huvidega.

- Postitamise aeg. Voog prioritiseerib hiljutisemaid postitusi ning lükkab vanemad postitused tahapoole, ehk kasutab kronoloogilisuse põhimõtet.

- Kasutaja suhe postitajaga. Kõrgema koha voos saavad inimesed, kelle pilte kasutaja on rohkem meeldivaks lisanud, kommenteerinud või kelle postituses kasutaja on märgitud.

Lisaks peamistele põhjustele ka aga kolm lisafaktorit, mis mõjutavad, millist sisu kasutajale näidatakse:

- Rakenduse avamise tihedus. Rakendus üritab kasutajale näidata alati kolme põhifaktori alusel parimaid postitusi alates tema viimasest rakenduse avamise korrast. Ehk kui avad rakendust tihemini, on tõenäolisem, et näed kõik postitused ära. Kui mitte, valib Instagram näitamiseks parima sisu.

- Jälgitavate kontode arv. Kui kasutaja jälgib väga paljusid kontosid, on tõenäolisem, et mõningate jälgitavate kontode sisu lükatakse ajajoonel tahapoole, et näidata kasutajale sisu, mis talle enim meeldida võiks.

- Iga individuaalse kasutuskorra pikkus. See, kui palju aega kasutaja Instagramis veedab, mõjutab, kas talle näidatakse lihtsalt lühikese aja jooksul nii palju "head" sisu kui võimalik või lastakse tal järjest vaadata paljusid erineva "meeldimisskooriga" postitusi.

Lisaks oma uudisvoo saladuste avamisele soovis Instagram ümber lükata ka uudisvoogudega seotud müüte:

- Instagram ei peida postitusi ära. Kõik postitused ilmuvad kasutaja voos, vajalik on lihtsalt piisavalt pikk kerimine või rakenduse piisavaid kordi avamine.

- Vood ei eelista konkreetset tüüpi sisu. Pole vahet, kas postitada pilte või videosid. Küll aga on oluline, millisele sisule kasutaja varem meeldimisi või kommentaare on jätnud: seda tüüpi sisu kuvatakse kasutajale rohkem.

- Instagrami voog ei sea ettepoole kasutajaid, kes kasutavad stories-lisavõimalust või teevad rakenduses otseülekandeid. Taaskord - mitte ükski sisu tüüp ei taga Instagramis voos ettepoole liikumist. See hõlmab ka otseülekandeid ja kasutajate lugusid.

- Pole vahet, kas omad tavakasutajat või ärikasutajat. Ärikasutajate jaoks mõeldud business account-i kasutamine ei mõjuta kuidagi postituste ulatust ega nende kohta voos.

- Instagram ei "kaota ära" osasid postitusi, kui postitaja on teinud mitu postitust järjest. Postituste tihedus ei mõjuta nende ilmumist. Küll aga võib rakendus panna mitme järjestikkuse postituse vahele teiste postitajate sisu.

Instagrami sõnul on uus uudisvoogude süsteem inimeste kaasatust parandanud ning enamik kasutajatest näeb vähemalt 90% kõigist enda sõprade postitustest. Lisaks on uus süsteem Instagrami sõnul tõstnud aega, mis inimesed rakenduses veedavad.