RIM palus nime leidmiseks abi California ettevõttelt Lexicon Branding. Lexiconi presidendi David Placeki sõnul loobusid nad kohe sõna „e-mail” kasutamisest toote nimes, sest tarbijauuringud näitasid, et see sõna ärritas inimesi ja tõstis vererõhku. Selle asemel võttis töörühm eesmärgiks leida midagi „loomulikku, meelelahutuslikku ja rõõmsat, mis vererõhku langetaks”, vahendab
.

Kui keegi märkis, et RIM-i seadme väiksed nupud näevad välja nagu seemned, hakkas Lexicon kaaluma erinevaid viljade nimesid: välja pakuti näiteks maasikas (strawberry), melon ning erinevaid köögivilju.

Lõpuks jäädi pidama põldmarja juurde, sest see kõlab meeldivalt ning tol ajal oli seadme prototüüp musta värvi. „BlackBerry kõlab paremini kui näiteks ProMail või MegaMail või midagi muud sarnast,” ütles Placek. “Kui tahta tähelepanu, pole vaja toodet olemasolevate sõnadega kirjeldada, tuleb luua uus termin.”