Eestis jaemüügis läks 2015. aastal kaubaks 294 000 nutitelefoni, mis tähendab 3protsendilist kasvu (2014. a oli see number 284 000).

23% võrra kasvas ka nutitelefonide müügikäive: 2015. aastal 87 miljonit eurot, 2014. aastal 71 mln.

"Kuna inimesed soetavad endale juba teist või kolmandat nutitelefoni, siis pole nende jaoks niivõrd oluline enam soodne hind, vaid see kui hea funktsionaalsusega on seade," märgib kommentaariks Elisa juhatuse liige Andrus Hiiepuu.

2015. aastal oli 90% müüdud nutitelefonidest ka 4G toega, aasta varem oli see näitaja 65%.

Nuti- ja tavaliste mobiiltelefonide jaeturg kokku näitab GfK statistika alusel seevastu tükilise müügi vähenemist.

"Selle trendi taga ongi nuputelefonide müügi vähenemine. Näiteks ainuüksi Elisa müüs nuputelefone võrreldes tunamullusega pea kaks korda vähem," märgib Hiiepuu.

Eesti jaeturul müüdi 2015. aastal kokku 389 300 nuti- ja mobiiltelefoni, mis on 3% vähem kui aasta varem.

Samas kasvas telefonide müügikäive kokku 20% võrra, ulatudes 2015. aastal 91 miljoni euroni ja 2014. aastal 75,6 miljoni euroni. (2014. aastal müüdi Eestis 401 700 nuti- ja mobiiltelefoni.)