Veebiotsingute ja (parema väljendi puudumisel) popkultuuriprojektide edu korrelatsiooni on uuritud ka varem. Näiteks kevadel saime lugeda sellest, kuidas filmi mainivate Twitteri säutsude arvu põhjal saab üsna täpselt ennustada selle kassaedu.

Yahoo töötajad uurisid videomängude ja filmide nimede ja Billboard 100 edetabelilaulude netiotsingute arvu ning võrdlesid seda hilisema eduga. Selgus, et korrelatsioon on päris kõrge ja ennustused pidasid paika isegi kuus nädalat ette.

Töö kaasautor Duncan Watts selgitab asja: "Ennustused on head või halvad ainult millegiga võrreldes. Filmide edu saab võrrelda ka teiste tegurite põhjal - kui paljudel kinoekraanidel seda üheaegselt näitama hakatakse või kui suur on eelarve.

Me lõime iga uuritud juhtumi põhjal kindla mudeli, ning lisasime hiljem otsinguandmed, et näha, kas ennustused paranevad. Enamasti jäid tulemused aga samaks."

Kaasautor Jake Hofman selgitas, et otsimootorite infost oli kõige rohkem kasu siis, kui ilmumiseelseid andmeid oli ennustamiseks vähe, näiteks videomängude puhul.

"Mõnel juhul puudub tõeliselt hea välisinformatsioon ja otsingute info kasutamine muutub kasutuskõlblikuks. Näiteks uute videomängude puhul, mis pole järjed."

Yahoo töögrupi uuringu kokkuvõte ilmus USA Teaduste Akadeemia häälekandjas, ajakirjas Proceedings of the National Academy of Sciences.

Muide, uudist illustreerival pildil on tõeline ennustajanaine, keegi Vedi salongis töötav Nadezhda K.