IDC hinnangul kukkus nende toodete müük kolmandas kvartalis 51,6 protsenti. See on turul oma koha pärast võitleva tootegrupi jaoks tõsine häving, kirjutab AM.ee.

Eks põhjused on ka enam-vähem teada. Apple'i ja Andoidi platvormil nutikellad on kallid, pakuvad selle raha eest liiga vähe lisavõimalusi ja pole seepärast veel masside poolt omaks võetud.

Samas on nutikad aktiivsusmonitorid ja pulsikellad läinud niivõrd odavaks ja targaks, et neid ostetakse pigem nutikellade asemel. Samuti jäid mitmed uued oodatud mudelid 3. kvartalis tulemata.

Nutikellasid müüdi kolmandas kvartalis 2,7 miljonit, mis on 51,6% vähem võrreldes 5,6 miljoniga 2015. aasta kolmandas kvartalis.

Muidugi oli ka aasta tagasi 3. kvartal hea kuu, sest välja tuli Apple Watch peale kitsamat onlain-väljalaset. Teise põlvkonna Apple Watchi hakati aga ostma alles kahel viimasel nädalal selle aasta kolmandas kvartalis.

Samuti võttis hulga Androidiga nutikelli turult ära Google’i otsus Android Wear 2.0 väljatuleku edasilükkamise otsus. Uued seadmed lükkusid samuti 3. kvartalist neljandasse.

Edetabel on selline.

ekraanitõmmis