Ideid nädalavahetuseks: mine lase endast 3D-prinditud mudel luua

(15)
Ideid nädalavahetuseks: mine lase endast 3D-prinditud mudel luua
Foto: tootja

Tallinnas Viru Keskuses on 23. novembri õhtuni (veel täna ja homme) võimalik endast 3D-prinditud mudel valmistada.

Protsess algab inimese skännimisest, valmiskujukest saab näha alles paari nädala pärast.

Teenust pakub firma Wolfprint 3D, mille tegevjuht Timmu Tõke selgitab, et kasutatav lahendus on ainulaadne nii Eestis kui ka lähiriikides.

Skännimisssüsteem koosneb 50 Canoni peegelkaamerast, mille abil valmistatakse tavaliste kahemõõtmeliste piltide põhjal 3D-mudel. "Eestis ei ole olemas teist taolist skännimistehnikat, mille tulemusel sünniksid nii fotorealistlikud, õigete värvitoonide ning ülitäpse tekstuuriga 3D mudelid," ütleb Tõke.

Tarkvarasüsteem koostab skännerist saadud andmetelt mudeli, mida kohendab detailide ja värvide osas modelleerija. Tulemuse realiseerib 3D-printer.

Foto: tootja

Tutvu Wolfprint 3D tegevusega nende kodukal

Enim loetud
Kosmiline üllatus: kas tõesti avastati äsja Maal teine kuu? (35) Kosmiline üllatus: kas tõesti avastati äsja Maal teine kuu?
Küsimus iseenesest tundub ju jabur. Oleme aegade algusest teadnud, et meie planeedil on vaid üks looduslik kaaslane, mida nimetame Kuuks lausa suure tähega.
NASA pani oma kosmoselaeva põlema, et näha, mis juhtub (10) NASA pani oma kosmoselaeva põlema, et näha, mis juhtub
Muretsemiseks pole põhjust... aga kosmoseagentuur NASA pani oma kosmoselaeva põlema.
Gravitatsioonilained on taas "kinni püütud": uus aken universumi uurimiseks (23) Gravitatsioonilained on taas "kinni püütud": uus aken universumi uurimiseks
Teadlased teatavad teist korda teaduse ajaloos, et on kinni püüdnud maailmakõiksuse sügavustest meieni kandunud gravitatsioonilained.
Poola teadlased: Marsi kolonistide jaoks on vaja leiutada uus religioon (40) Poola teadlased: Marsi kolonistide jaoks on vaja leiutada uus religioon
Hiljutises ajakirjas Space Policy kirjutavad Poola Rzeszowi ülikooli teadlased, et esimeste Marsi kolooniate suurimaks probleemiks saab olema see, et inimeste iseloom on liiga vanamoodne. Ühtlasi pakutakse mõned päris ootamatud lahendused.
Mis toimub? Kolmandik maailma inimestest ei näe öötaevas enam Linnuteed (27) Mis toimub? Kolmandik maailma inimestest ei näe öötaevas enam Linnuteed
Valgusreostusel on tõsiseid tagajärgi, aga üks neist on paljudele nüüd juba "palja silmaga" näha. Nimelt kadus öötaevast Linnutee.
Astronautide poolt Kuule jäetud USA lippudelt on tähed ja triibud kadunud (74) Astronautide poolt Kuule jäetud USA lippudelt on tähed ja triibud kadunud
Enamik Apollo missioonide poolt Kuule jäetud USA lippudest seisab endiselt püsti, kuid plagud on tõenäoliselt muutunud täiesti valgeks.
Kanaaride astronoom avastas 10 000 valgusaasta kauguselt uue Einsteini rõnga (33) Kanaaride astronoom avastas 10 000 valgusaasta kauguselt uue Einsteini rõnga
Astronoomid on leidnud hiljuti huvitava taevanähtuse – peaaegu täiusliku Einsteini rõnga. Nähtus on üsna haruldane, kuid see eest ka üsna huvitav.
Hea küsimus: kuidas lind saab nii intelligentne olla, kui tema aju on nii väike? (24) Hea küsimus: kuidas lind saab nii intelligentne olla, kui tema aju on nii väike?
Lindude väikesed ajud sisaldavad ruumalaühiku kohta rohkem neuroneid kui imetajate omad. See annab lindudele silmapaistva intellekti.
Kalade maitsmismeelest ja maitse-eelistustest II (1) Kalade maitsmismeelest ja maitse-eelistustest II
Kas teadsite, et erinevalt kõigist teistest selgroogsetest tunnetavad kalad toidu maitset ka väljaspool suud paiknevate sensorrakkudega? Kalade maitsmismeelest ja sellest, mis neile maitseb, kirjutab kalateadlane Arvo Tuvikene.
Paunküla suvised latikad ja linaskid Paunküla suvised latikad ja linaskid
Juuni ja juuli võivad meil olla aasta kõige soojemad kuud, tõeline suvehari. Pärast kevadist aktiivsust langevad mitmed meie kalaliigid suhteliselt väheliikuvasse olekusse ja peagi lõpetavad toitumise. Kuid see ei kehti Paunküla linaskite ja latikate kohta, kirjutab kogenud kalamees Valeri Šabanov.
Süsimust statistika, osa 2: Tervise Arengu Instituudi kommentaar worldlifeexpectancy.com andmebaasile (2) Süsimust statistika, osa 2: Tervise Arengu Instituudi kommentaar worldlifeexpectancy.com andmebaasile
Eile pärastlõunal kirjutas Forte aadressil worldlifeexpectancy.com leiduvast andmebaasist, milles saab riigid surmapõhjuste järgi ritta seada. Eesti on selle tabeli väitel kolmes arvestuses lausa esikohal - need on alko- ja narkosurmad ning kõrgvererõhutõvest tulenevad surmad.
Süsimust statistika: Eesti on mitme surmapõhjuse arvestuses maailmas esikohale tõusnud (123) Süsimust statistika: Eesti on mitme surmapõhjuse arvestuses maailmas esikohale tõusnud
Hauataguse ilmega veebisaidil worldlifeexpectancy.com saab vaadata riikide edetabeleid surmapõhjuste arvestuses. Eesti statistika on selle tabeli põhjal nüüdseks mustem kui öö, andmebaasi väitel oleme kolmes arvestuses maailma esimesed.
Nagu Zika viirusest veel vähe oli - nüüd leiti Rio de Janeiro vetest superbakter (20) Nagu Zika viirusest veel vähe oli - nüüd leiti Rio de Janeiro vetest superbakter
Tegemist on bakteriga, mis on resistentne kõigile teadaolevatele antibiootikumidele. Esmalt avastati bakter Hiinas, hiljuti leiti seda USAs ja nüüd on see väidetavalt jõudnud ka olümpialinna vetesse.
Miks muutuvad me sõrme- ja varbaotsad kokkupuutes veega kurruliseks? (3) Miks muutuvad me sõrme- ja varbaotsad kokkupuutes veega kurruliseks?
Lühike vastus peitub käte kui haaramisinstrumentide evolutsioonis.