See kõlab justkui uudisena absurdihuumori allikast The Onion, kuid maailma üks prestiižseim IT-hiiglane IBM on asunud tõepoolest moevoolusid ennustama. Tegu on IBM-i tehnoloogiaga "Social Sentiment Index", mis analüüsib sotsiaalmeedia inimkeelset sisu ja hindab selle järgi avaliku arvamuse trende.

Äsja jõudiski IBM järeldusele, et peatselt võtab tuule alla steampunk, mida eesti keeles on hakatud nimetama aurupungiks. Tegu on elustiili ja moevooluga, mis matkib Victoria-aegse Suurbritannia riietust, tehnikat ja ühiskondlikke kombeid.

Jaagup Irve, Eesti internetikogukonna aktivist ja aurupungi salaaustaja, ütles Fortele, et aurupunk arenes välja Jules Verne'i juttude elektrivaba ulme romantikast. "Hobikäsitöölised hakkasid antiik-kirjutusmasinatest valmistama viktoriaanliku kitši rüütatud klaviatuure ja see inspireeris teisi. Sellest lähtuvalt võiks aurupungi väärtus olla selline seikluslikkusest kantud romantika ja toosama valmistamisrõõm," selgitas Irve. Tema sõnul on tegu eelkõige esteetilise nähtusega.

IBM-i tehnoloogia näitab, et võrreldes aastaga 2009 on aurupungi-teemaline arutelu internetis kasvanud 11 korda. Mida selle teadmisega peale hakata? IBM prognoosib, et suurimad moebrändid, rõivaste, ehete ja muude aksessuaaride tootjad hakkavad sel aastal pakkuma rohkem kaupa just aurupunki esindavatele klientidele. Ettevõtete turundusjuhid peaksid aga hakkama välja mõtlema pakkumisi, kuidas oma tooteid just aurupungi võtmes müüa.

Vaata ka Eesti käsitööliste aurupungi stiilis loomingut Facebookis: Bioloogiline Kell.