Huvitav vidin: paberlennuki saab juhitavaks muuta vähem kui 40 euroga

 (1)

Huvitav vidin: paberlennuki saab juhitavaks muuta vähem kui 40 euroga
Foto: poweruptoys.com

Nelja propelleriga droonid on vallutanud kogu amatöör-mudellennunduse, kuid vanasti liikusid sellised õhusõidukid ikka tavaliselt ühe propelleri jõul ja tiibade toel.

Kui selline tiibadega mudellennuk tundub liiga suur ja kahju ka, kui katki kukub, siis PowerUp Toys paneb lendama tavalise paberlennuki. Kui katki läheb, voldid uued tiivad ja paned mootori jälle külge (mis nii lihtsalt katki ei lähe), kirjutab AM.ee.

Kõige lihtsam duubelkomplekt "Dogfight Kits" sisaldab kaht "paberlennukit", karmim lendaja võib juba võtta kahe teljega "Powerup FPV Video Paper Airplane'i" komplekti, millel on kaamera ja mida saab juhtida piloodivaates virtuaalprillidega ehk siis samamoodi, nagu üle tuhande euroseid droone.

Lennata tohib sellise sõiduriistaga samades kohtades nagu päris droonidega, seega uuri järele, kus tohib niisama ja kus on vaja luba.

Soovitatakse vältida elektriliinide lähedust, kõrgeid puid ja suure pinnaga aknaklaase. Kuigi paberlennuk on pisike, saab see suure kiirusega aknasse lennates mõnikord soodsate asjaolude kokkulangemisel ka klaasist jagu.

Leviulatus on mudelitel täpselt nii suur kui Bluetoothiga ulatab, sest mobiilist käib lennumasina juhtimine Bluetoothi teel. Wifi tuleb lendamise ajaks välja lülitada, et saada parem ühenduse kvaliteet. FPV ehk piloodivaatega lennumasin kasutab juba Wifit, sest vajab kiiremat ühendust ja lendab kaugemale.

Foto: tootja
Seotud lood:

Tiibade tagumisi servi peab iga kord, kui mootori uuesti ühendad, natuke kohendama, et lennuk lendaks otse. Kui kõrgustüürid on liiga püsti, siis lennuaeg väheneb, sest masin kulutab edasisaamiseks rohkem energiat.

Muidugi oskab ka sabatüür või topelt-sabamootor hoida suunda ja kuuletuda käsklustele, aga kõike seda teha on lihtsam, kui "paberlennuk" on enne häälestatud käsitsi, nii nagu ikka paberlennukeid sätitakse.

Vajadusel saab kasutada ka stabilisaatorit ehk ristpulka, mida ette või tahapoole nihutades saab tasakaalupunkti paika.

Loe veel

Kui õues on tuul, visatakse lennuk lendu alati tuulele vastu. Liiga tugeva tuulega ei suuda ka kogenud piloot enam paberlennukit juhtida, sellepärast vali mõni tuulevaiksem aeg. Hommikud ja õhtud on reeglina vaiksemad. Vaata näiteks Windguru.com-ist, kui palju parasjagu puhub või puhuma hakkab.

Kuidas FPV ehk piloodivaate-mudel töötab, vaata juba allolevast videost - säästulennukiga saab päris hea kogemuse mudellennuki juhtimisest.

Siin veel üks "Unboxing"-video ja esimesed katsed õhus:

Üksik Powerupi-paberlennuk maksab ainult 39 eurot ja selle tehnilised näitajad on järgmised:

* ühendub mobiiligia Bluetoothi teel ja lendab kuni 10 minutit
* juhtimine käib nutitelefoni või tahvli kallutamisega
* lennuulatus kuni 55 meetrit (avamaastikul)
* kiirus kuni 8 km/h

FPV ehk piloodivaatega droon maksab juba 112 eurot, kuid selle eest saab järgmised omadused:

* autopiloot, mis stabiliseerib lennukit ka tuulistes tingimustes
* automaatne kojupöördumine
* videostriiming ja salvestamine koos heliga
* FPV - virtuaalprillidega pea liigutamisega juhtimine
* gamePad ehk virtuaalse mängupuldiga juhtimise režiim
* automaatne õhkutõusmine ja kokkupõrke tuvastamine
* pööratav lainurk-kaamera vaatamiseks ette, külgedele ja taha
* vastupidav süsinikfiiber-raam

Kas Arvutimaailm seda testiks? Kindlasti. Ootame aga ära ilusamad ja soojemad ilmad.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare