Aga on ka hulganisti kaudseid viise, kuidas nutisõltuvus meie käitumist mõjutab. Huvitav näide oleks see, et... me ostame vähem närimiskummi.

Miks nii? Sest inimesevad teeme poes kassajärjekorras seistes oluliselt vähem impulssoste, mille abil nätsutootjad on alati palju käivet saanud.

On üsna tõenäoline, et sa haarad nii suvalisel jõudehetkel kui ka nimelt järjekorras seistes telefoni järele, et Candy Crushile näidata, kes on boss, või mingile kiirsõnumile vastata, Instagrami kiigata vms.

Vanasti oleksid sa sel ajal pilguga igavledes kassaesiseid väljapanekuid "kamminud" ning endale impulssoste korvi ajanud, nagu Kroonika, näts või mingi pisisuupiste.

Turu-uuringute firmat Euromonitor International uskudes on nutiseadmed nätsumüügile viimase kümne aasta jooksul otsustava põntsu pannud, nii et see on langenud 15% võrra.

Just kümne aasta eest ilmus esimene iPhone, mille megaedu panigi aluse nutiajastule nagu me seda praegu teame.