Täpsemalt maksame pideva ja tihti tahtevastase osalemisega infokogumise suures äris, mis teab meie kohta rohkem kui arvata võiks.

Meie tähelepanu pälvis värske kurioosne juhtum, kus Facebook teadis USA mehe homoseksuaalsest sättumusest juba enne "kapist väljumist".

Kuidas on see võimalik? Muidugi tema tegevuste põhjal Facebooki piires.

Kurioosseks muudab juhtumi mehe kommentaar, et infokogumise masinavärk pidi olema kaugelt tõhusam ja kaugeleulatuvam kui keskmine arvutisõber arvata võiks.

Ta kasutas enda sõnul Facebooki Like-nuppu nimelt ainult kahel korral, avaldamaks poolehoidu ühele baarile, kus talle käia meeldis, ja ühele poliitikule.

Lisaks postitas ta kaks kommentaari BuzzFeedi artiklile "Ohio senator Rob Portman announces support for marriage equality" - "Ohio senaator Rob Portman avaldab toetust samasooliste abieludele".

Facebookile sellest juba piisas, et saata talle soovitus tutvuda Rick Clemonsi leheküljega, kes nimetab end peenelt coming out coachiks ("kapist väljumise õpetaja").

Isiklikel eelistustel ja üldse nn surfamisajalool põhinevad netireklaamid pole enam ammu uudis; neil põhineb ilmselt tähtis osa Facebooki, Google'i jt äristrateegiast kui mitte sissetulekutest.

Loe samal teemal ka Forte hiljutisest artiklist!