Wavecomi tehnikajuht Kristian Liivak selgitas täna firmat tabanud ebaõnne. "27. jaanuari tööpäeva lõpus juhtus WaveCom süsteemides õnnetus, kus tõsise andmelao riistvara rikke tagajärjel läksid rivist välja veebimajutus ja VOIP teenused ning sisesed tugisüsteemid," kirjutas Liivak.

"Me olime öö läbi ca 6 tundi telefoniga jutti ühenduses USA
VMware ja andmelao inseneridega, kes uurisid samuti riket läbi kaughalduse. Meil olid öö läbi ka abis mitmed Eesti tippspetsialistid," selgitas ta.

"Samal ajal meie personal alustas kohe sekundaarse plaaniga ja paigaldas uued serverid uude süsteemi. Sinna hakati taastama kohe NAS süsteemides olevaid majutuskontode koopiaid. 28.01 sai riistvara töökorda, kuid ei õnnestunud käivitada vana platvormi. Kettasüsteemi käivitamiseks vajalik info, kus paiknevad seaded ehk metainfo, oli riknenud," selgitas Wavecomi tehnikajuht.

"Probleemi lahendamisega tegelvad andmetaaste partnerid, kes uurivad massiivi. Kuna tegemist oli 12 TB ruumiga, siis võtab see aega ca 30h. Seega vana süsteemi taastamise võimalus on teada 30.01 hommikul Samal ajal oleme plaani B raames varukoopiatest taastanud ca 60% lehtedest uutele serveritele. Ülejäänud lehtede taastamine käib. Kuna andmemahud on tohutud, võtab see lihtsalt aega," kirjutas ta.

"Kogu see õnnetus on halbade kokkulangemiste jada," võttis Liivak kokku õnnetuse põhjused. "Me pidime olema selliste asjade vastu 100% kaitstud, sest süsteemid paiknevad dubleeritult ja omame vastavat kompetentsi ja ka vahendeid."

Wavecom alustas tema sõnul nädal tagasi sekundaarse klastri uuendust täiesti uuele lahendusele, mis pakuks veel paremat kaitset rikete eest. "Ja paraku toimus primaarse andmelao tõsine rike just siis. Selliseid
õnnetusi on paraku ikka ette tulnud, nii EMT kui Elion on olnud päevi sama asja pärast maas, rääkimata finantsasutustest ja maksuametist," väitis Liivak.

"Meie inimesed töötavad 24 tundi päevas, et saada teenused kõik üles,
magavad kontori põrandal vahetustega ja töötavad edasi," lubas Liivak.

Firma on tema sõnul välja mõelnud klientidele tõrgete kompensatsiooni tasuta teenuse näol, mida hakatakse pakkuma, kui õnnetuse likvideerimine on möödas. Samas ei toimi veel firma interneti-põhine telefoniliin ega finantssüsteemid, viimast infot saab firma kodulehelt ja Facebooki lehelt.