Apple'il täitus ammune unistus: maailma suurimal nutitelefonide turul tegijaks tõusta

 (14)

iPhone 7
iPhone 7Foto: Madis Veltman

Hiina asukad ostavad rohkem nutitelefone kui ühegi teise riigi elanikud, mis teeb sellest suurima nutitelefonide turu tervel planeedil.

Apple'i senised müügitulemused Hiinas pole olnud just rõõmustavad, aga värskelt läbi saanud aasta tõi selles kauaoodatud muutuse.

Apple'i 2016. a septembris ilmunud iPhone 7 ja 7 Plus jõudsid nimelt esmakordselt Hiinas aasta suurimate nutitelefoni-müügihittide seas kõrgetele kohtadele.

iPhone 7 oli 2017. aastal viies enim müüdud telefon Hiinas, turuosaga 2,4%. Selle suurem, veidi edevam ja kallim variant 7 Plus tõusis koguni teiseks müüduimaks, turuosaga 2,8%.

Need numbrid tunduvad pealtnäha väikesed, aga peab arvestama, et Hiinas on terve müriaad nutitelefonitootjaid, nii et saadaval on ka väga palju telefone, enamik neist ka märgatavalt odavamad kui iPhone'id.

Näiteks aasta müüduim telefon oli Oppo R95, mille turuosaks jäi 3% ehk ainult natuke rohkem iPhone 7 Plusi pirukatükist.

ekraanitõmmis
Seotud lood:

Tähelepanelik lugeja märkas ilmselt, et jutt käib just nimelt 2016. a iPhone'idest, mitte 2017. a septembris kuni novembris ilmunud uusimast kolmikust (iPhone 8, 8 Plus, X).

Kuna 7 ja 7 Plusi hinnad jõudsid 2017. aasta jooksul langeda, siis just need ka enim müüdud telefonide pingeritta jõudsid. Moodsad hiinlased on küll luksusmaiad, aga enamikel pole siiski raha, et iPhone'i suguseid kalleid asjakesi osta.

Loe veel

Teisest küljest on huvitav, et kallim 7 Plus oli müügiedukam kui odavam 7. Nii et kui ikka hammas peale hakkab, siis hiinlane tahab võimalikult vägevat telefoni.

Hiinas pole õnnestunud kanda kinnitada muuseas ka Apple'i suurkonkurendil Samsungil, mis on maailma lõikes suurim telefonitootja üldse. Aga nemad alles ootavad oma läbimurret suures punariigis.

Põnev, et esikümnes pole ka ühtegi Hiina suurtootja Huawei telefoni, ei kalleid ega odavaid mudeleid. Esikümne lõpust leiab ainult kaks soodsat Honorit (see on samuti Huawei kaubamärk).

Andmed põhinevad Counterpoint Researchi värskel statistikal.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised