Kõiki kolme võib iseloomustada kui autosid, mis eristuvad hallist massist ja mida tavaelus kohtab üha harvem. Samuti on need veel sõidukid, mille ostuks pole vaja miljoni euro suurust aastasissetulekut. Teisalt, huvi korral tasub kiirustada, sest 1980ndate kupeede hinnad on juba mõnda aega stabiilselt tõusnud. 


Kui veel kümmekond aastat tagasi võis sõidukorras 6. seeria BMW või Mercedes-Benz SEC-i osta viiekümne-kuuekümne tuhande krooniga (u 4000 eurot), siis täna tuleb olla õnnelik, kui selline auto õnnestuks leida vähema kui 10 000 euro eest. Jaguar XJ-S pole siinmail kunagi olnud nii populaarne ja levinud, mistõttu pole neid Eestis kunagi väga soodsalt müüdud, kuid Jaguari sünnimaal on ka XJ-S teinud läbi sisuliselt samasuguse hinnakõvera nagu BMW ja Mercedes Mandri-Euroopas. 

Kolm autot näevad kõik väga stiilsed välja, kuid erinevad palju sõidu- ja kasutusomaduste poolest. Tegelikult erines omal ajal ka nende tootmisperiood. Kui Saksamaa luksusautod nautisid 1980ndatel maailmaliidri positsiooni, nägi Jaguar juba kurja vaeva, et elus püsida. 1970ndate hiigelkahjumid andsid tunda selles, et uute mudelite väljatöötamine venis plaanitust aastate võrra pikemaks. Ja kui XJ sedaan sai 1986. aastal järglase, siis XJ-S kupee püsis tootmises 21 aastat. Küllap sellest on tunda ka mõningane mahajäämus Saksamaa luksuskupeedest. Kuid praegu, kui kõik kolm on kindlas hobiauto staatuses, tundub vana Jaguar sama ahvatlev kui teisedki.

Kui praegu saab korraliku Jaguari, BMW või Mercedese luksuskupee osta umbes 10 000 – 13 000 euroga, siis uuena erinesid nende hinnad üksteisest palju. Hindade võrdluses oleme kasutanud Saksamaalt saadud andmeid ehk räägime vanasti käibel olnud Saksa markadest. Ehkki täna on see valuuta meile võõras, annab sama turu andmebaas ju parema ülevaate autode omaaegsest hinnaerinevusest.

Erinevad on ka kõigi kolme jõuallikad. BMW 6. seerial kasutati vaid kuuesilindrilisi mootoreid, Mercedese tippmudel oli V-8 ja Jaguari viis edasi hiiglaslik V-12. Jõuallikate suurustest hoolimata on kolme auto dünaamika tegelikult väga sarnane, nagu ka kütusekulu, igaaastane hoolduskulu ja levinumate varuosade hinnad. Seega hobiautodena on kolm luksuskupeed justkui võrdsed.Või kas ikka on?