Tavalise pliihappeaku (Exide Premium, 64 Ah, 640 A, 89 €) vastupidavuses ja käivitusvõimes pettunu võib uut akut valides hõlpsalt sattuda kaaluma etema vooluvaramu hankimist.

Äkki prooviks hoopis väidetavalt laengu parema vastuvõtuvõimega ja kolmekordse tsüklitaluvusega EFB-akut (enhanced flooded battery, parendatud sukelaku), mis sobib ka start-stopp-süsteemiga autole (Exide Start-stop, 60 Ah, 640 A, 95 €), või minna täispangale ja valida reklaami uskudes lausa neljakordse tsüklitaluvuse ja laengu eriti kõrge vastuvõtuvõimega AGM-patarei (absorbent glass mat, immutatud klaaskiudmatt; Exide Start-stop AGM, 60 Ah, 680 A, 119 €; kõik hinnad Motonet), mis ei tühjenevat ka auto pikal seismisel nii palju kui tavaline happeaku?

„Kallim AGM-aku on mõtet siiski osta ainult start-stoppsüsteemiga autole, kuigi samas talub see rohkem laadimis- ja tühjenemistsükleid,” arvab Topauto tehniline konsultant Sergei Rudenko. „Autol tuleks kasutada ikkagi sellele ette nähtud akut. Kallis AGM-aku võib olla mõnelt omaduselt tavalisest küll parem, kuid samas konkreetsele autole teiste oluliste omaduste tõttu hoopis halvem valik,” ütleb ka Škoda esinduse Auto 100 Tallinna tehnikadirektor Marko Mäetalu. Muuhulgas tasub teada, et AGM-aku ei pruugi hästi taluda mootoriruumi kuumust. Pakiruumi põhja all oleva akuga seda muret muidugi pole.