Kolmanda põlvkonna Ford Focus RS, mille kahepalgeline loomus meenutab kommikarbi kaanelt maha astunud spanjelikutsikat. Te võite tema põhjatutesse silmadesse ära uppuda, aga üks vale liigutus ja nunnumeetri käitajast saab psühhopaadist tuulispask, kes kargab üle aia ja teeb TEIE nahast endale uued sussid, kirjutab WHATCAR?

Tõepoolest – oletame, et kulgete kiirushoidikuga maanteel, kasutades mugavaimat sõidurežiimi ja kuuendat käiku.

Sellisel juhul on kõnealune kuumpära nii mugav ja sulnis liikur, et teil tuleb enesele ühtevalu meelde tuletada, et istmiku all pole vanaisalt laenatud baasmudel.

Ent vahetage kolm käiku alla, vajutage gaas põhja ning unisest Focusest saab vihane lõukoer, kes võib kõrvalteedel skalpe võtta pea kõigilt neljarattalistelt.

Tänase seisuga ei tea ma ühtki teist müügilolevat kähkusõidukit, mis sobiks sellest autost enam kandma sõnaühendist “Rallye Sport” tuletatud mudelitähist.

Võistlejad

Paberil konkureerib Focus RS kõigi kuumemat sorti luukpäradega nagu Audi S3, BMW M135i xDrive, Honda Civic Type R, Mercedes Benz A45 AMG, Renault Megane RS 265, Seat Leon Cupra ja Volkswagen Golf R.

Kuid reaalses maailmas – ja eriti meie oludes – jäävad Honda, Renault ja Seat selles jaotuses esimesena valikust välja, sest kõik need “paugutajad” on saadaval vaid esiveolistena.

Seejärel hakkab oma rolli mängima autode hind, sest baashindu võrreldes on Ford ülejäänuist soodsam.

VW Golf R maksab Fordist 1662 eurot enam ning edasi liikudes hakkab hinnavahe üha enam lõhki kärisema, sest nii Audi (+3750 eurot), Mercedes-Benz (+11 764 eurot) kui ka BMW (+14 570 eurot) on veelgi kallimad.

Tõsi, võrreldes ülima Golfiga pole hinnaerinevus kuigi suur, ent RS on viimasest 50 hj võimsam, mis tähendab seda, et Fordi eelistades tulevad hobujõud kõige odavamalt kätte.

Kuid nii on see vaid kuumpärade arvestuses, sest nelikveolise RSi vihaseimaks vastaseks on meil sedaankerega Subaru WRX STI, mille baashinnaks on 35 900 eurot.

See 300 hj arendav nelikveoline on suurepärane auto, ent nõuab juhilt enamat ja mõjub veidi arhailiselt, sest tehnika poolest on tegu kergelt uuendatud versiooniga, mis toodi turule juba eelmise kümnendi keskel.

Focus RS jätab Subarust vallatuma mulje, on tavasõidus mugavam ning kätkeb endas hoopis moodsamat tehnoloogiat. Põhimõtteliselt on siinkohal tegemist põlise Mitsubishi Evolution/Subaru STI vahelise vastasseisuga, kus Mitsubishi asemel on võitluspuuri astunud Ford.

Ka tulevikku kiigates tundub RSi soetamine olevat lollikindel tehing, sest autode järgi on hetkel nii suur nõudlus, et täna tellimust sisse andes tuleb masinat pea aastapäevad oodata. Mis lubab oletada, et vähemalt lähiaastatel pole uustulnukal hinna hoidmisega erilisi probleeme.

See on tootja kinnitusel juba kolmekümnes RS-mudel ja kõik need autod on järelturul otsitud kaup. Nõudlus on sedavõrd suur, et mudelite Sierra RS Cosworth, RS200 ja Escort RS Cosworthi eest küsitavad hinnad näikse pärinevat otse kosmosest.