Kes veel ei tea, siis viimane on Itaalia firma uus lahtine sportauto, mis hoolimata väikesest jõuallikast suudab pakkuda pööraseid kiirendusi ja näeb sealjuures üsna rabav välja, kirjutab WHATCAR?

4 täppi nii ees kui ka taga

Teades 4C hinnaklassi (73+ tuhat) tekib ajukäärudes loomulikult kohene võrdlusmoment justnimelt Porschega. On ju viimane tuntud oma vägagi nobeda ja sarnases hinnaklassis Boxteri poolest.

Ka “sakslase” kapoti alt leiab täna vaid 4-silindrilise mootori, mis aga ei tähenda nagu 718 Boxter oleks oma eelkäijast aeglasem.

Väljast ei ole muudatused eelmise põlvkonna Boxteriga teab kui suured – esiosa disainiuuendused teevad masina visuaalselt laiemaks, uue kuju said ka tuled, mis lisaks uhkeldavad nüüd suurematelt sõsaratelt tuntud 4 täpina hiilgavate leed-päevatuledega.

Aga Porsche ei peatunud seal – ka tagatuledesse on seesama 4 täpi motiiv sisse kujundatud – nimelt evivad sama kuju uudismudeli pidurituled. Gabariit- ja suunatuled lahendati kitsaste triipudena loomulikult samuti leed-tehnoloogias ja üldmulje on pimedas igati efektne.

Mugav ja käepärane salong

Et 718 Boxter on puhtalt kahekohaline, pääsevad ülevaadete kirjutajad tagaistujate olukorra kirjeldamisest või aruteludest, kas sinna peaks mahtuma 2 või 3 reisijat. Ei, lahtise Porschega sõidetakse üksi või kahekesi ja autosviibijate jaoks on salongis kõik perfektne.

Istmed on sügavad ning väga hea küljetoega, absoluutselt kõik juhtseadmed seaduvad juhi vajaduste järgi imekiiresti ning juba paarisaja meetri järel on tunne, nagu oleks eluaeg just selle masina roolis istunud.

Istme kõrgus minimaalseks reguleeritud, on tagumikutunnetus briljantne ja plusspoolele saab kanda uskumatult suure pearuumi, mistõttu mahub kabrio-Porsche rooli taha ilmselt ka ligi 2-meetrine koljat.

Tõsi, minupikkuse juhi (loe 1,86) silmad asuvad mööduva Jeep Cherokee rattakoobaste kõrgusel, aga kui säärane olukord kelleski ebamugavust valmistab, siis põgus parema jalalaba liigutus jätab kõik selle kaugele selja taha.

Samas on topeltsiduriga PDK-käigukastiga varustatud 718 Boxteri gaas tavaolukorras väga lihtsasti doseeritav ning linnakiirusel kulgemine või tigusammul ummikutes venimine ei valmista mingeid probleeme.

Foto: whatcar.ee

4 silindrit ja turbo

Juhi selja taga (ikkagi keskmootoriga masin!) ei müdise tänapäeval enam ka võimsamal versioonil 6-silindriline jõuallikas. Valida on hoopis kas 2- või 2,5-liitrise turbomootori vahel.

Baasmudeli kasutada on 300 hj ja Boxter S saab tänu suuremale kubatuurile ja muutuva geomeetriaga turbole 50 suksut rohkem töösse rakendada.

Kui nüüd mõni isehakanud tarkpea paneb oma arust 2 ja 2 kokku ning püüab tänu omanikusuhetele leida seost VAG kontserni 2-liitriste jõuallikate ja Porsche vahel, siis tasub sellest järeldusest mitte liiga valjusti juttu teha.

Loomulikult kasutab Porsche endiselt boksermootorit, mistõttu sugulus VW sarnase kubatuuriga jõuallikaga oleks üsna kummaline. Tegelikult on mõlemad Boxteri mootorid lähedas seoses hoopis 911 3-liitrise 6 silindriga jõuallikaga.