Ükski teine autoklass ei kasva praegu kiiremini, kui „väiksemate linnamaasturite osakond“ ning Volvo ei taha selle piruka juurest eemale jääda, tehes suurema tüki suunas teed harjumatult ekstravagantse väliskujundusega.

Volvol olnuks lihtne toppida XC60 koopiamasinasse, et neid siis 25% väiksemana uue nime all turgu lükata, ent selle asemel valiti hoopis keerulisem tee. Esinevalt suurematest vendadest, mis jagavad platvormi mudelitega S90 ja V90, põhineb XC40 uuel (ja väiksemal) CMA-nimelisel moodulplatvormil (Compact Modular Arhitecture), millele ehitatakse hiljem lisaks 40-seeria autodele ka elektri- ja hübriidajamiga isendid.

Peategelase näol on BMW X1, Jaguar E-Pace jaRange Rover Evoquesaanud enesele ebameeldivalt tegusa võistleja, mis juba ette paljude tiitlitega pärjatud, nagu näiteks meie Aasta Auto 2018 ja Euroopa Aasta Auto 2018. Lisaks näib XC40 näol olevat tegu mudeliga, millega Volvo iseendale jalga tulistab – hoolimata väiksematest mõõtudest ei erine sõidumulje suuremast XC60-st õieti millegi poolest, ent seda pakutakse märgatavalt suupärasema kilohinnaga ja meeldejäävamas pakendis.

Loe lähemalt portaalist WhatCar?