Elasid kord suured sedaanid ja neil läks hästi. Nende rammusad karjad rändasid maanteedel ja asustasid äärelinnu. Koos universaalkerega isenditega võis praeguse Peugeot 508, Ford Mondeo, Opel Insignia, Volvo S60 või Škoda Superbi eellasi leida pea kõikjal. Nende noorusaegadesse jäi hägus mälestus Woodstockist, nad funkisid läbi diskoajastu, pudenevad litrid tuules. Nad elasid üle patšokkidega pintsakud, «Vaprad ja ilusad» ning seilasid lootusrikkalt uude aastatuhandesse.

Kuni kusagil kümmekond aastat tagasi hakkas traditsiooniliste sedaanide läbimüük kolinal kukkuma, kui linnamaasturid asusid neid välja trügima eeslinnadest ja puksima maanteedelt. Muidugi, kusagil siidi ja draakonite maal Hiinas võib kõik olla teisiti, kuid Euroopa jaoks tuleb autotööstusel traditsioonilise sedaani müümiseks kõik hoolikalt läbi mõelda, kindlasti millegagi üllatada ning välja tulla millegi uuega.

Peugeot tuli. 508 on nii läbinisti ümber tehtud, et juba on jõutud imestada, kas poleks just siin olnud paras moment vahetada mudelitähist. Tema alusarhitektuur on sama, mis Peugeot’ suurtel linnadžiipidel, ja see annab võrreldes eelmise põlvkonnaga keskmiselt 70 kg kaalusäästu. Ta on eelkäijast 8 cm lühem ja ka mõnevõrra madalam, mis näitab teda silmale laiemana. Auto lühemaks muutmine on julge käik, kuid vist ongi nüüd kätte jõudnud aeg, kus iga uue mudeli ja iga värskenduskuuriga mõõtmetele lisatud sentimeetrid enam midagi sisulist kaasa ei too. Uus 508 näeb välja sale, kerge, ilusa madala hoiakuga ja silmatorkavalt äge.

Loe lähemalt portaalist WhatCar?.