Vastates pealkirjas püstitatud küsimusele - jah, kiiruse ja mugavuse poolest kindlasti. Ehkki võimsuselt ollakse võrdsel pulgal viienda põlvkonna tegusamate esindajatega – mudeli 30. aastapäevaks valminud 300 autot pluss eriseeriasse M5 Competition Edition kuulunud 200 isendit –, aitab esmakordselt „emm-viie“ varustusse kuuluv nelikvedu kõik 600 „setukat“ senisest märksa efektiivsemalt maha panna.

Kuuenda põlvkonna M5 saavutab paigalt võttes kiiruse 100 km/h 3,4 sekundiga ning 200 km/h alistatakse 11,1 sekundiga. Sarnaselt kahe eelkäijaga saab sedagi autot soetada „nihutatud” pöörete piirajaga – M-Drivers pakett annab tippkiiruseks 305 km/h – ning esmakordselt mudeli ajaloos ei saa enam ühelgi mandril käigukastis õli käsitsi segada, sest igal pool on valikus vaid üks kaheksakäiguline automaatkäigukast.

Kõik kuuenda põlvkonna autod on käivitades nelikveolised, ent sõidurežiimide valikus on ka 2WD-nimeline seadistus, mis suunab kogu saadaoleva võimsuse tagaratastesse ja on kättesaadav välja lülitatud veojõukontrolliga. Tagarattaid eelistavad telgedevahelises momendijaotuses ka nelikveolised sõidurežiimid – millest kaks eeldavad samuti kaapeväldiku välja lülitamist – ja lisaks saab BMW kiita kaalujälgimise eest.

Ehkki supersedaani nelikveoga varustamine kõlab, nagu oleks atleedi kaela riputatud graniidist veskikivi, olevat tühjalt 1855 kg kaaluv uustulnuk võrreldavast eelkäijast 15 kg kergem – sellesse annavad oma panuse endisest kergem väljalaskesüsteem, alumiiniumsulamist esitiivad ja mootorikate ning süsinikkiuga armeeritud plastdetailid (CFRP), nagu näiteks auto katusepaneel.

Loe uue M5 pikka ülevaadet portaalist WhatCar?