WHATCAR? PROOVISÕIT | Volkswagen Touareg: linnamaastur, mida saadab VW Phaetoni vari

 (13)
WHATCAR? PROOVISÕIT | Volkswagen Touareg: linnamaastur, mida saadab VW Phaetoni vari
Uus Volkswagen TouaregFoto: WhatCar?

Saage tuttavaks VW uue lipulaevaga, milleks on kolmanda põlvkonna Volkswagen Touareg. Üldistades on tegu uude ülikonda susatud Audi Q7-ga - lisaks nimetatule on uustulnuka platvormikaaslasteks veel Bentley Bentayga, Lamborghini Urus ja Porsche Cayenne – ning ilmselt toodi see „Rahvaauto” nimme hiljem turule, et mitte nooblimate sugulaste müüki tuksi keerata.

Tegemist on luksusliku ja ajastukohast interjööri omava linnamaasturiga (eriti juhul, kui armatuurlauas on lisavarustusena pakutav 15-tollise diagonaaliga puutetundlik värvimonitor, mida täiendavad 12-tolline digitaalne näidikupaneel ja maakeelne kasutajaliides), mille taustal näib selle eeskuju kohati juba moraalselt vananenuna. Lisaks pakub õhkvedrustusega Touareg ka kallimate sugulastega võrreldavat sõidukvaliteeti, andes sõsarmudelite ostjatele võimaluse enam kulutada eeskätt oma rahalise võimekuse demonstreerimiseks.

Ja kuigi uus auto on eelkäijast 77 mm pikem, 44 mm laiem ja 113 liitrit suurema pakiruumiga (697 vs 810 liitrit), on see võrreldavas komplektsuses 106 kg kergem, sest autokere valmistatakse 48% ulatuses alumiiniumisulameist. Liidame sellele fakti, et tegu on tehniliselt kõige arenenuma sõidukiga, mis on eales Wolfsburgi tehase väravast välja saadetud, ja jõuame peaaegu ainsa komistuskivini ehk hinnani. Sest ehkki baasmudeli hind on Eestis 58 571 eurot, küsitakse võimsama isendi eest juba 64 546 € ja proovisõiduki hinnalipikul ilutses 92 960 €.

Loomulikult ei pea kõigisse lisavarustuse lahtritesse „linnukesi“ vedama, ent Touaregi hind näib ülekohtune isegi baasmudelite arvestuses, sest võrreldava jõuallikaga Audi Q7 eest küsitakse ainult 3429 eurot enam. Mistõttu näib uut Touaregi kummitavat VW Phaetoni saatus, ehk kas inimesed on ikka nõus maksma nii palju raha VW-logoga auto eest?

Keerab nagu Golf, sõidab nagu Bentayga

Esialgu pakutakse Touaregi kolmeliitrise V6-diiselmootoriga, mis arendab kas 170 kW/230 hj või 210 kW/286 hj. Hiljem lisanduvad valikusse kolmeliitrine ottomootor (V6, 250 kW/340 hj) ja neljaliitrine turbodiisel (V8, 310 kW/421 hj), samuti on kavas 270 kW/367 hj arendav pistikhübriid, mis on esiti suunatud vaid Hiina turule.

Kõik autod varustatakse kaheksakäigulise automaatkäigukastiga ja nelikveosüsteemiga 4MOTION, mis saab koos käigukastiga hakkama isegi 1000 Nm kanti küündiva pöördemomendi käitlemisega. Aeglustit asendavad maastikule mõeldud sõidurežiimid – libedale mõeldud Snow, millele lisanduvad lisavarustuses pakutavaoff-road-paketi (471 €) korral veel seaded Offroad Auto, Sand, Gravel ja Offroad Expert. Need muudavad nii mootori kui ka käigukasti, nelikveo ja elektrooniliste abimeeste seadeid, lubades maasturil kergema maastikusõiduga ilusti toime tulla.

Keskdiferentsiaal võimaldab suunata kuni 70% saadaolevast momendist esiratastele, tagarattad võivad saada aga 10% enamgi. Nelikveorežiime juhitakse esiistmete vahelisel konsoolil oleva vasakpoolse pöördlülitiga – parempoolne on õhkvedrustusega auto tõstmiseks-langetamiseks - ja sellega valitakse ka sõidurežiime (Eco, Comfort, Normal, Sport ja Individual).

Lisaks tavavedrustusele saab autot tellida sportvedrustusega (374 €), adaptiivse õhkvedrustusega (1769 €), adaptiivse õhkvedrustuse ja nelikroolimisega (2585 €) ning kalleimal juhul lisandub kahele viimasele ka kere kaldumist vähendav süsteem (5352 €). Selline lahendus pole odav, kuid pakub Bentley Bentaygaga võrreldavat sõidumugavust ning nelikroolimise korral on 4,9 meetri pikkuse Touaregi pöörderaadius vaid 20 cm suurem praeguse Golfi omast, mis teeb boliidi käsitsemise linnas hoopis mugavamaks.

Loe ülevaadet täismahus autoportaalist Whatcar?

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare