What Cari proovisõit: Porsche Macan – kui soovid lollikindlalt käituvat maasturit

 (4)
What Cari proovisõit: Porsche Macan – kui soovid lollikindlalt käituvat maasturit
Foto: tootja

Kui te peate auto juures tähtsaimaks head juhitavust, dünaamikat ja kvaliteeti – ent otsite seda tont teab mis põhjusel maasturist –, siis pole lollikindlamat valikut kui Porsche Macan.

See pakub enam sõidurõõmu kui ükski konkurent ning auto ainsateks puudusteks on ehk sõitjateruumi mõõdud ja pilvepiiri puudutav hind, kirjutab WHATCAR?

Kaks aastat tagasi turule toodud Macan on omas klassis ka üks nägusamaid ja müüb seepärast nii et ragin taga, kuid Porsche pole jäänud õnneuimas oma naba imetlema ning värskendab oma menukit hiljukesi edasi. Tõsi, viimased kaks uuendust on olnud küll üsna vastandlikku laadi.

Esimene neist on ootuspärane, sest seostub kiiruse ja sooritusvõimega. Nii hakatakse mudeliperekonna võimsaimat isendit Macan Turbo pakkuma suutlikkust parandava paketiga (meie pildigaleriis olev hõbedane auto), mis teeb kuuesilindrilise jõuallika 40 hj võimsamaks.

Maksimaalne võimsus olevat nüüd 324 kW / 440 hj (600 Nm @ 1500–4500 p/min) ja sellise jõuallikaga varustatud Macan Turbo saab paigalt 100 km/h kätte vaid 4,4 sekundiga, mis on 0,4 sekundit kiirem kui senine parim tulemus. See on tõsine argument, sest näiteks 911 Carreral kulub sama kiiruse saavutamiseks kaks kümnendikku enam!

Ootuspärane on ka sellise Macani hind, sest sellise auto baashinnaks on Saksamaal 91 142 eurot ja 90 senti. Tõsi, seejuures püütakse teid lohutada teadmisega, et säärane Macan sisaldab peaaegu kõike, mida ühe autosõltlase hing ihaldab.

Seotud lood:

Näiteks on selles olemas Sport Chrono pakett, uuendatud pidurisüsteem koos suuremate piduriketastega (esiteljel 390 mm) ning madalam sportvedrustus koos aktiivvedrustuse (PASM) ja sportlikuma väljalaskega.

Sõltuvalt rehvidest jäävat selliste Macanide keskmine kütusekulu vahemikku 9,4–9,7 l / 100 km ning autode tippkiiruseks on 272 km/h.

Aga teine uudis?

See on võrreldes esimesega vastasleerist ehk teisisõnu on Macanile pakkuda ka üks harjumatult väikese töömahuga bensiinimootor, mille silindrid on püstiasendis ja mootori põhiülesandeks ... säästmine.

Uueks jõuallikaks on turbokompressori toel toidetav kaheliitrine R4, mille võimsusnäitajateks on 185 kW / 252 hj (370 Nm @ 1600–4500 p/min). Sellise jõuallikaga Macan saab „sada kätte“ 6,7 sekundiga ning tootja lubaduste kohaselt olevat keskmine kütusekulu 7,2–7,4 l / 100 km.

Enne rooli taha istumist olgu veel öeldud vaid see, et niisuguseid autosid pakutakse vaid seitsmekäigulise robotkäigukastiga (PDK) ja masinate baashinnaks on 55 900 eurot.

Esmalt sõidust – ja see on jätkuvasti SUUREPÄRANE. Prooviauto oli varustatud nii õhkvedrustuse kui ka aktiivvedrustusega PASM (+ 2650 eurot), aga need pole vältimatult vajalikud lisad, sest Macan saab ka tavavedrustusega hästi hakkama.

Loe täisteksti ja vaata pildigaleriid saidil WHATCAR?

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare