Kas see tähendab, et Porsche kukkus ise enda kaevatud auku? Mõnes mõttes küll, kuna ettevõtte juhid olid oma VW ostmise plaanides nii optimistlikud, et mängisid liialt ühele stsenaariumile. VW ülevõtmiseks võeti ka kopsakalt laenu, mida vaatamata turul tegutsemise edukusele pole Porschel võimalik tagasi maksta. Paari päeva jooksul riputi koguni pankrotisilmuses, ent firma finantstarkpead suutsid kõige halvema ära hoida.

Täna vahendas Der Spiegel, et kiskjast on saanud saakloom ning VW ostab Porsche sportautotootmise divisjoni 8 miljardi euroga hoopis endale. Neljapäeval kogunev Porsche nõukogu annab Volkswagenile tõenäoliselt 49,9 % ettevõttest avansina ära, lubades ülejäänud hiljem samuti endale saada.

Porschest saab tehingu realiseerudes juba 10. bränd, mis VW Gruppi kuulub. Grupi moodustav seltskond on juba niigi päris soliidne, kuna seal on Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini (!), Seat, Scania, Škoda, Volkswagen ning VW tarbeautode osakond.

Porsche AG sportautode osakonna müügiga saab emaettevõte  maksta VW ostuks võetud 10 miljardi euro suurusest laenust enamiku tagasi. Tehingu järel vahetub kindlasti ka Porsche kaval pealik Wendelin Wiedeking mõne rahulikuma ja koostööaltima herr'i vastu.

VW ja Porsche on globaalse mastaabiga kontsernid, ent nende nagelemine taandub ikka peamiselt juhtide inimliku auküsimuse ja halva läbisaamise taha. Volkswageni rajas ju Ferdinand Porsche ise, kes on nii VW kui Porsche juhtide vanaisa. „Lapsed" omavahel aga liivakastis mitte kuidagi läbi ei saa.