• Tundega tembitud segu moodsast ühenduvusest ja traditsioonidest
  • Tänapäevane esindusauto, sobib ka pere esimeseks autoks
  • Tõeliselt vinge turva-ja mugavusvarustus juba baastasemel
  • Odavaima, D3 2.0L 150 hj Kinetic MT6 hind alates 38 800 eurost

S90, Volvo uue 90-seeria sedaan on auto, mille puhul saab öelda, et mõtteviis on muutumas: neid tootjaid, kes suudavad pakkuda mõistliku hinnaga tipptehnoloogilisi lahendusi, mis on integreeritud traditsiooniliste, luksusautodele omistatavate väärtustega, ei ole üleliia mitu. Volvo on näiliselt mängleva kergusega selle trikiga hakkama saanud.

AJALUGU Kui faktides tuhnida, siis ei ole see Volvo ajaloos esimene kord number üheksaga algava sedaani ja mahtuniversaaliga välja tulla. 1990. aastal esitleti esmakordselt S/V 900 perekonda ehk mõne mööndusega tänase 90 seeria eelkäijaid. Nii nagu täna asendab 90 tootmises 70-seeria, tuli tookord üheksasada seitsmesaja asemele.

Kui alguses oli nii vana kui uus mudeliseeria pea identse kandilise välimusega – uuendati peamiselt mootorivalikut: lihtsamad mudelid reasneljase, luksuslikumad reaskuuesega – siis aastal 1994 sai Volvo 900 seeria juba äratuntavalt oma näo, mil mõnevõrra kitsam nina- ja tuledejoon. 900 seeria autosid toodeti aastani 1998, ühtekokku poolteist miljonit eksemplari. Siis tuli uus generatsioon, mis sai nimeks Volvo S/V80.

Nii, et – võta või jäta – Volvol on ilmselt täielik õigus öelda, et ajaloos esimest korda on sündinud S/V 90 seeria. Päris kindel on seegi, et nii nooblilt pehme joonega sõiduvahendit pole Volvo majast kah aastakümneid tulnud.

VÄLIMUS Volvole on mõnigi kord ette heidetud, et töö vormistamisele ja kaunistamisele ei pööra nad just üleliia tähelepanu. Nagu hea perenaine – kartul ja hakklihakaste on maitsvad üleliigse garneeringutagi ning porgandipiruka kastab vahukoore sisse vaid peast veidi imelik. Söök on söömiseks, auto on sõitmiseks. Ja võib seega olla ka kandiline!

S90 ja V90 oma tõeliselt moodsa väljanägemisega veenavad, et ajad on muutunud. Kui tahad võistelda M-B, BMW, Lexuse, Jaguari… kasvõi Cadillaciga, siis tee nad tümaks; ja löö algatuseks välimusega. Ja siinkohal ei räägi me ainult “Thori haamrist”, eriskummalisest tuledekujust, mis on vaieldamatult Volvo uue generatsiooni sõiduautode DNA üks väljapaistvamaid detaile.