1949.-1956. a. oli tootmises pontsakas mudel nimega 92, ühtlasi Saabi esimene sõiduk, esiveoline 25-28 hj, 2-silindrilise kahetaktilise 764 cm3 mootoriga tõeliselt stiilne ja puhaste joontega kaheukseline, mille arendasid Teise maailmasõja järel jõudeajaga silmitsi seisnud lennukiinsenerid, kirjutab Jalopnik. 92'ga algas ka Saabi edutee ralli karussellis. Kuni 1953. aastani müüdi seda mudelit üksnes rohelisena ning pakiruumi kui sellist ei olnudki.

96, mis püsis tootmises aastail 1960.-80, on tõeline legend. Selle vorm, proportsioonid ja silmavaade seostuvad saablusega ka autojahedatele inimestele. Mootoritest oli saadaval juba ka 1,5- või 1,7-liitrine Fordilt laevatud V4, mis arendasid 55-65 hj. Eelkäijast ehk 92 järglasest 93 oli see avaram, suurema pakiruumiga ning garanteeris legendaarsele Erik Carlssonile 1960ndail fenomenaalse ralliedu. Kiisuna tuuakse välja, et selle autoga oli tänu erilisele sidurile võimatu mootoriga pidurdada.

Kolmandaks loomulikult Saab 97 ehk Sonett, mis on justkui minisuperauto. 1966.-74. a. toodetud kahekohaline sportkupee oli esiveoline ning selgi oli maksimaalselt 65 hj, ikka sellest samast 1,7-liitrisest V4 mootorist. Sonett I pandi kokku koguni käsitsi, teised terasraamil ja klaasplastist kerega seeriad aga juba liinil. Täna mõjub iga Sonett haruldase ja ekstsentrilise mänguasjana.

Mudeleid 99 liigub meiegi maal ohtralt ringi ning need on enim tuntud oma kuulsate turbomootorite poolest. 1968-1984. a. toodetud masinate mootorid olid 1,75-2-liitrised 86-135 hj reasneljased. 99 on esimene turbolaetud Saab ja esimesi õnnestunud turbosõiduautosid üldse. 99 oli esimene ralli maailmameistrivõistluse etapi võitnud turboauto ning ühtlasi ka viimane Saab, millega rallit sõideti. Esiistmete vahele paigutatud süüte lukustamine lukustas ka käigukangi.

1978.-1993. a. ehitatud 900 arendas juba kuni 185 hj ja kindlustas Saabidele nende kiire, sportliku ja isikupärase renomee. Nüüd hakkasid tulema ka juba mõningased kvaliteedi ja vastupidavuse probleemid, ent tõeline allakäik algas ikkagi siis, 20 aastat tagasi, mil General Motors Saabi kontrollima hakkas.