Ajalooline “Polski Fiat” välja jätta, ei ole poolakatel tänaseni päris oma autobrändi. Mitmed tootjad – Opel, Ford, Fiat, Volkswagen – valmistavad aga oma sõidukeid Poola tehastes. 2015. aastal ehitati Poolas 355 000 sõiduautot, millest valdav osa müüakse Euroopa Liidus.

Varsovia Motor Company on esimene Poola päritolu autotootja, mis loodab teha kaasaegsete sõidukite vallas maailmamõõtu läbimurde ning tulla turule omanäoliste, luksuslike ja kõrgtehnoloogiliste elektri- ja hübriidajamiga sõiduautodega.

Varsovia samanimelise ideeauto kujustus pärineb Poola ühelt hinnatumalt, Kadleri disainibüroolt. Varsovia on esimene sõiduauto, mis on Roman Kadleri ja tema meeskonna poolt algusest lõpuni disainitud, seega on sellesse pandud palju hinge, et luua midagi, mis oleks seninähtust täiesti erinev.

Igal autol peab olema oma lugu. Roman Kadler valis selleks Varssavi saamisloo ning inspireerus tuntud muinasloost, kus kalur Warsi ja näkineiu Sawa teineteisesse armuvad, abielluvad ja lõpuks kahepeale ka Varssavi linnale nime annavad. Teisalt kõnetas Kadlerit Varssavi tänane lugu: Poola pealinn on kiiresti arenev ja uuendusmeelne, olles ettevõtjatele järjest ahvatlevam koht äri ajamiseks.

Varsovia disainikeel valiti lihtne ja harmooniline, et rõhutada sõiduki luksuslikkust ja kaasaegsust. Heas proportsioonis, detailideni läbikomponeeritult lakoonilise välisilmega sõiduk püüab pilku tervikuna. Kadler rõhutab, et just merineitsi Sawa on see, kelle sujuvaid ja kauneid kehakumerusi auto nii seest kui väljast edasi püüab anda.

Olgu siis või näkineid ja malbe merineitsi, igal juhul on poolakad Varsovia kujustamisel biiti tabanud – sarnast minimalistlikku disainijoont oleme näinud nii Volvo tulevikupüüdlustes kui ka näiteks Cadillac Escala ideeautos – ning see müüb praegu päris hästi, sest üldine pilt autodisainis on olnud mitu aega üsna üheülbaline.