Eile oli kodumaast juttu harjumatult palju, sest ametlikult avati tervet Eestit kattev elektriautode kiirlaadijate võrgustik, kirjutab Kahvel.ee.

Tänu CO2 kvootide Mitsubishile müümisele, KredExile, ning ABB tublidele töölistele katab Eestit nüüd 151 (suveks 165) kiirlaadimispunkti.

Laadijad on jaotatud nii, et asukohast sõltumata on kiirlaadija vähem kui 60 km ulatuses. Loomulikult on tihedamini asustatud kohtades laadijate kontsentratsioon suurem.

Kiirlaadijaga saab auto akud poole tunniga kuni 90% ulatuses täis laadida. Sõltuvalt autost ning juhi sõidustiilist tähendab see umbkaudselt 140 km jagu energiat.

Laadimise eest maksmiseks on kolm varianti, milledega saab ka ELMO kodulehel tutvuda. Kalleim, 30-eurose kuutasuga pakett, laadimiskordadele ja kestvustele piiranguid ei sea. Mõelge hetkeks, kui palju te iga kuu autokütusele raha kulutate.

Foto: ekraanitõmmis

Hetkel on Eestis registreeritud 619 elektriautot (üht neist saime ka meie testida), mis on testperioodil laadimispunkte külastanud enam kui 8300 korral, laadides üle 53 MWh elektrienergiat.

Kui arvasite, et raudselt lõviosa laadimistest toimus pealinnas, siis eksisite. Hoopis Tartus on kõige aktiivsemad elektriautod.

Kohalik kliima küll elektriauto kasutamist eriti ei soodusta ning elekter toodetakse mitte just kõige rohelisemal viisil, kuid nagu näha, tehakse siiski olulisi samme puhtama tuleviku suunas.

Kajastusi ingliskeelsetelt tehnikasaitidelt: Engadget / The Verge