„Meie eesmärk oli luua väike ja keskkonnasõbralik linnasõiduk, millega sõitmine oleks põnev. Teame isiklikust kogemusest, millist sõidumõnu kaherattaline motosõiduk pakkuda võib, mistõttu seadsime oma põhieesmärgiks luua suurepäraste sõiduomadustega elektrirolleri. Samuti panime suurt rõhku rolleri disainile, et see näeks välja pigem kui väike mootorratas,“ rääkis EXO juht Almar Proos.

Rolleril on regeneratiivne pidur, mis oskab talletada aeglustamisel tekkivat energiat akusse hilisemaks kasutamiseks. Neutrino ühildub Bluetoothi abil nutitelefoniga, mille kaudu saab rollerile näiteks tarkvarauuendusi laadida.

Proosi sõnul paistab EXO Neutrino silma ka tehniliste näitajate poolest. “Kasutuses olev alumiiniumraam annab elektrirollerile sõiduelamust võimendavat jäikust ja kergust. EXO Neutrino elektrimootor teeb 5000 pööret minutis, samas kui paljude analoogsete rataste pöörded ei ületa 200,“ kirjeldas Proos.

Väikese elektrisõiduki trumbiks on ka säästlikkus – 100 kilomeetri läbimiseks kulub umbes 60 sendi eest elektrit. Kui energiakulu bensiinile ümber arvutada, siis oleks seda vaja vaid 0,37 liitrit 100 km kohta.

EXO Neutrino läbib ühe laadimiskorraga vähemalt 40 kilomeetrit ning sõidukiirus on elektrooniliselt piiratud 45 km/h-le tunnis. EXO Neutrino kohta saab lugeda kodulehelt www.exo-bikes.eu.