Maailmaga aitab ühendust hoida uus info- ja meelelahutussüsteem seitsme 4 x 20 W kõlariga. Mitmekülgne süsteem, mis jõuab Corsa varustusse esmakordselt, kannab nime Touch&Connect. Seadmel on 5-tolline värviline puuteekraan, kõik navigatsioonivõimalused koos 28 riigi kaartidega, Bluetoothi funktsioon, iPodi ühendus ja USB-pesa. Süsteem on universaalselt ühendatav, lihtne kasutada ning pakub kõiki 21. sajandi mugavusi.

Uus viimistlus ja moekad värvid torkavad silma nii autos sees kui ka väljas. Lisaks tänapäevasele söevärvi salongiviimistlusele saab valida ka väljendusrikkama oranži (Tabasco Orange) või sinaka (Steel Blue) interjööri. Uute kerevärvidena on lisandunud õrn koltunud valge (Guacamole), pilkupüüdev roheline (Grasshopper) ja söakas hennavärvi toon. Lisaks pakutakse eduka Color Line’i seeria sportliku välimusega eriversioonidele lisavarustusena uut Linea paketti, mis sisaldab kahte laia, üle kogu kerepikkuse ulatuvat triipu ning stiilseid toon toonis 17-tolliseid valuvelgi ja küljepeegleid.

Corsa, mis on olnud Euroopa turul arvestatav sõiduk juba 1982. aastast alates, pakub suuremaid valikuvõimalusi kui enamiku konkurentide väikeautod. Corsal on hulgaliselt sellist varustust, mida konkurentidel ei ole – näiteks soojendusega rool või sisseehitatud rattahoidik FlexFix. 2010. aasta algul veermikus ja mootoris tehtud põhjalikud tehnilised muudatused teevad Corsast ühe kõige ihaldatuma väikeauto. Selle tõestuseks on fakt, et 2010. aasta jooksul on Corsa turuosa väikeautode klassis paljudel Euroopa turgudel kasvanud.

Uus nägu annab Corsale väljendusrikka luksusliku ilme

Corsa uusima versiooni välimus tugineb olemasoleva eduka mudeli disainile. Sõidukil on endiselt ligitõmbav ja sõbralik karakter, kuid nüüdsest on tema ilmesse lisandunud ka Opeli uuele disainikeelele iseloomulikke jõulisi, hoogsaid jooni.

Uue kujundusega ülemine ja alumine mootorivõre rõhutavad uue Corsa sportlikkust. Alumine võre on muutunud laiemaks ja kõrgemaks ning teeb sõiduki visuaalselt laiemaks. Lisaks selgub lähemal vaatlusel, et põhjaliku muudatuse on läbi teinud ka mootorivõre ehitus: nimelt on praeguste horisontaalsete varbade asemel kasutusele võetud võre. Selle tulemusena jätab sõiduk tänaval dünaamilisema mulje. Uhke Opeli logo on paigutatud uue kujundusega kroomitud liistude vahele, mis lisavad sõiduki esiosale suursugusust.

Uutele esituledele on lisatud selgepiirilised Opeli kullisilmad ja samuti tiivakujuline päevatuli, mis võeti algul kasutusele Insignia juures ning on nüüdseks jõudnud kõigi uute Opeli mudelite varustusse. Ka tulede sisemust on täiustatud, mistõttu need säravad otsekui juveelid ja lisavad sõidukile sportlikku sära. Uued udutuled koos sisseehitatud kroomliistuga annavad Corsa uuele näole väljendusrikkama ilme. Stiilsele välimusele panevad punkti kuus uut valuvelge ja suur uue kujundusega Opeli märk tagaluugil.

Color Line’i seeria võimaldab leida endale sobiva stiili

Corsa perekond jätkab julgete sportlike erimudelite seeria arendamist, mis kannab nime Color Line. Väga edukas mudel Color Edition, millel on musta värvi katus, säravmustad 17-tollised valuveljed, eredad kerevärvid ja hulgaliselt lisasid, moodustab juba praegu Saksamaal ligikaudu 20% Corsa läbimüügist. Vastuseks tohutult positiivsele vastuvõtule otsustas Opel ka igal pool mujal Euroopas Color Editioni turule tuua.

Noortele tarbijatele, kes soovivad oma Corsa võimalikult isikupäraseks muuta, on mõeldud uus ahvatlev Linea pakett. Selle paketi puhul jooksevad üle kogu Corsa kere kaks laia valget või musta triipu. Küljepeeglite ja 17-tolliste velgede värv sõltub triipude värvist.

Corsa perekonna võimsaimaks liikmeks on endiselt 141 kW / 192 hj OPC versioon. Nagu ülejäänud Corsad, nii on ka see saanud uue kujunduse – erilist märkimist väärivad uued esituled ja uus mootorivõre.

Corsa ostjal on valida kahe keretüübi vahel: kupeed meenutav kolmeukseline variant ja pereautoks sobilik viieukseline mudel. Corsa salong on jätkuvalt oma klassi üks ruumikamaid ja pilkupüüdvamaid. Corsa, mis kuulub oma klassis liidrite hulka, on kogu Euroopas äärmiselt populaarne mudel, moodustades ligi 27% Opel/Vauxhalli müügimahust. Viimase kolme aasta jooksul müüdi igal aastal keskmiselt enam kui 400 000 Corsat.

Salong paistab silma moodsate värvide, kaunite mõnusate materjalide ja 21. sajandi tehnoloogia poolest

Kõigi varustustasemete puhul on võetud kasutusele uued kangad ja/või uudne viimistlus. Uuenenud on ka armatuurlaud, mis on saanud sportliku tekstuuri ning paistab silma varasemast väljendusrikkamate värvide, läbimõelduse ja hea kvaliteediga. Lisaks klassikalisele söevärvi sisule pakub varustustase Enjoy võimalust nautida värskeilmelist sinakat (Steel Blue) või oranži (Tabasco Orange) sisu. Viimasel puhul on kangas spetsiaalse kaitsva TopTeci töötlusega. Elavad värvikirevad istmekatted moodustavad säravvalge konsooli ja teiste materjalidega muljetavaldava kontrasti. Värvid ja kahe tooni toel loodud efektsed mustrid näidikupaneelil muudavad interjööri tõeliselt harmooniliseks.

Cosmo armatuurlaud on saanud uudse kujunduse – särav helehall keskosa moodustab tiibadega terava kontrasti. Kaunid reljeefsed istmekatted annavad salongile väga elegantse ja luksusliku ilme. Uus navigatsioonisüsteem Touch&Connect on lihtne ja loogiline. Seadme 5-tolline puuteekraan võimaldab vaadata kaarte nii kahe- kui ka kolmemõõtmelisena (linnulennult) ja varustuses on ka SD-navigatsioonikaart. Uueks funktsiooniks on võimalus valida kõige ökoloogilisem marsruut, mis aitab säästa kütust ja keskkonda. Samuti saab kasutaja alla laadida huvipunkte.

Seade oskab liiklusprobleemide korral TMC informatsiooni põhjal nutikalt alternatiivseid marsruute välja pakkuda ja seda isegi siis, kui navigatsiooniseade ei ole sisse lülitatud. See funktsioon on eriti kasulik juhtidele, kes kasutavad päevast päeva sama teed ja soovivad, et neile liiklusummikutest automaatselt teada antaks.

Bluetoothi funktsioon võimaldab kasutada ohutut telefoni vabakäesüsteemi ja isegi aadressiraamatu kirjeid ekraanile kuvada. Ühtlasi ühildub süsteem iPhone’iga. Samuti on võimalik kasutada heli voogedastust ja muusikapalade nimesid ekraanile kuvada. Süsteem võimaldab kasutada kõiki iPodi funktsioone ega vaja ühendamiseks mingit erilist juhet. Ka USB-mälupulki saab uue seadmega mugavalt kasutada.

Säästab raha ja keskkonda: Corsa 1,3-liitrise CDTI heitkogus on kõigest 94 g/km

Uute Opel Corsade võimsus jääb vahemikku 65 kuni 192 hj. Mootorivalikusse lisandus 2010. aastal mitu uut jõuallikat, mis on ökonoomsemad ja vähendavad CO2 heitkogust kuni 13% võrra, kuid on sellest hoolimata reeglina eelkäijatest võimsamad.

Nüüdsest alates kuulub keskkonnasõbralik seiskamis- ja käivitussüsteem 1,3-liitrise CDTI 70 kW / 95 hj ecoFLEXi mootoriga Corsa standardvarustusse. Tänu sellele uuele süsteemile on kolmeukselise mudeli kütusekulu vähenenud kombineeritud tsükli puhul 3,7 liitrilt 3,5 liitrini 100 km kohta ja CO2 heitkogus 98 grammilt kõigest 94 grammini kilomeetri kohta. Viieukseline mudel kulutab 100 km läbimiseks 3,6 l kütust ning selle CO2 heitkogus on ainult 95 g/km. Seiskamis- ja käivitussüsteemi eelised tulevad eriti hästi esile linnasõidul, kus kütusekulu on langenud varasema 4,6 liitri asemel 4,2 liitrini 100 km kohta.

Seiskamis- ja käivitussüsteemi tööpõhimõte on lihtne: mootor, mis ei tööta, ei saa kütust kulutada. Kui juht foori ees oodates käigu välja võtab ja siduripedaali vabastab, siis tühikäigul tiksumise asemel mootor seiskub. Kui fooris süttib roheline tuli, piisab mootori taaskäivitamiseks siduri allavajutamisest. Seejärel pange sisse esimene käik ja hakake liikuma nagu tavaliselt. Mootor, mis ei tööta tarbetult tühikäigul, tarvitab vähem kütust, paiskab õhku vähem kasvuhoonegaase ja tekitab vähem müra.

Oluline on siinjuures mainida, et hoolimata mootori vahepealsest väljalülitumisest on reisijate ohutus ja mugavused endisel tasemel.

Corsa uus 70 kW / 95 hj 1,3-liitrine CDTI ecoFLEXi mootor kasutab muudetava geomeetriaga ülelaadurit ja arendab pööretel 1750–3250 p/min kogunisti 190 Nm pöördemomenti. Tahkete osakeste filter on standardvarustuses. 1,3-liitrisel CDTI mootoril on suletud vooluringiga põlemiskontrolli süsteem – nii väikese diiseljõuallika juures kasutatakse seda moodsat tehnoloogiat haruharva. Suletud vooluringiga süsteem kasutab iga süüteküünla juures rõhuandureid, mis mõõdavad pidevalt silindris toimuva põlemise kvaliteeti. Mootori juhtsüsteem tagab tänu tööparameetrite pidevale peenhäälestamisele optimaalse jõudluse ja kütusekulu mootori kogu tööea vältel.

Lisandunud võimsus ja sõidunauding on sama muljetavaldavad kui uus välimus

Corsa seeria tegi käesoleva aasta esimeses pooles läbi põhjaliku uuenduskuuri ning uued mudelid pakuvad vaatamata väiksemale kütusekulule suuremat võimsust, sõidunaudingut ja mugavust. Opeli insenerid uuendasid Corsat väga põhjalikult. Kasutusele võeti tõhusamad jõuallikad, mis vähendavad kütusekulu kuni 13% võrra, kuid pakuvad varasemast paremaid sõiduomadusi. Märkimisväärselt täiustus ka veermik, mis pakub suurepärast sõidumugavust, tegemata järeleandmisi kiiruse arvelt. Ka rooli- ja teetunnetus on uuenenud mudelil paremad.

Opeli üheks põhimõtteks on pakkuda klientidele uuenduslikke tehnoloogiaid taskukohase hinnaga. Corsa varustusse kuuluvad näiteks adaptiivsed halogeenesituled (AFL), roolisoojendus, mäkketõusu paigaltvõtuabi (HSA) ning suur katuseluuk ja Opeli ainulaadne sisseehitatud jalgrattahoidik FlexFix.

Jõulise dünaamilise stiili ja suurepärase sõidunaudingu kõrval pakub see mudel klientidele tippklassi kvaliteeti. Corsa tuli Saksamaa DEKRA 2010. aasta kvaliteediuuringu võitjaks, sest Corsa juures oli vigade protsent madalam kui ühelgi teisel katses osalenud mudelil. DEKRA (Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein) on ohutute ja tõhusate mobiilsete teenuste pakkuja ja Euroopa juhtiv tehnilise ekspertiisi asutus.

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!