• Jagab põhja ja disainijoont BMW X3-ga
• Valikus 3 otto- ja 3 diiselmootorit
• Hind alates 45 530 eurost

2008. aastal müügile jõudnud X6, maailma esimene kupeekujuline sportlik kõigesõitja, on kogu oma vastuolulisuses osutunud tõsiseks müügihitiks ka Eesti Vabariigis. Ligi viiemeetriseid, enamasti musti, lutsukivi kujulisi sõidukeid kohtab linnapildis igapäevaselt.

Pole siis imestada, et siinmail on pisemat sõsarat (?) oodatud silmad pikad peas ning esimeste nädalate müük on neid ootusi igati õigustanud. BMW kõigesõitja-kupee on kindlapeale minek haritud, eduka ja eristuda sooviva inimese jaoks. Võimalik, et väiksemas variandis kuuest vastuvõetavamgi.

Välisilme annab aimu X-seeria homsetest trendidest

Olen mõelnud, kui loovalt vastuoluline peab olema see isiksus, kes suudab luua nii klassikalise X5 kui täiesti ebatraditsioonilise X6?

Pierre Leclercq, pikaaegne BMW M-divisjoni peadisainer, sai sellega hakkama, alustades 2007. aastal avalikult kõigesõitjate mängulisemat ajastut.

Möödunud aastal tegi Leclercq ootamatu kannapöörde, vahetades turvalise töökoha BMW-s Great Wall'i peadisaineri koha vastu Shanghais.

Hiina autotootja Great Wall on keskendunud krossoverite arendamisele ning Leclercqi üles ostes teadsid nad täpselt, et saavad joonestuslaua taha ühe kõvema tegija maailmas.

Belglase sussid osutusid sobivaks Domagoj Dukecile. Noorema põlvkonna autodisainerit, horvaadi päritolu Dukecit iseloomustatakse kui dünaamilise käekirjaga, kiiret ja “raamist välja” mõtlevat loojat. Tema käe alt on tulnud rida Citroën'i “uusi klassikuid”- C5, C4, kontseptauto GQ.

BMW-s on Dukecit algusest peale saatnud edu: meeskonnatööna sündinud Vision ConnectedDrive kontseptsõiduk, on olnud BMW tulevikutehnoloogiate ja -disaini väljanäitus ning erutanud publikut; 2 seeria Active Tourer nimetati äsja Euroopa Aasta Auto nominendiks. X4 kordab tõenäoliselt X6 saatust, võites vingeid vastaseid ja pühendunud poolehoidjaid, jätmata kedagi ükskõikseks.