Ükski teine tootja ei paku kompaktklassis nii laia valikut võimsaid diiselmudeleid. Viieukseline Astra BiTurbo CDTI saavutab tippkiiruseks 226 km/h, olles seega kõigi aegade kiireim diisel-Astra (Sports Tourer 222 km/h, GTC 223 km/h). BiTurbo mootor pakub jõulist minekut ja sõidurõõmu, kuid on samal ajal ka äärmiselt efektiivne. Kombinatsioonis kütust säästva start-stopp-tehnoloogiaga, mis kõigil Astra BiTurbo mudelitel kuulub põhivarustusse, tarbib GTC kõigest 4,9 l/100 km (Sports Tourer ja viieukseline 5,1 l/100 km). GTC heitmehulk on 129 g/km (luukpäral ja universaalil 134 g/km).

Võimekas 195-hobujõuline mootor leidis kõigepealt kasutust Opeli lipulaeval Insignia 2012. aasta algul. Nüüd võetakse ülimoodne kahe järjestikuse turbo- ja kahe vahejahutiga tehnoloogia kasutusele ka Astra perekonnas. Astra uusi võimsaid diiselmudeleid saab tellida alates sügisest ning kavakohaselt saabuvad need müügisalongidesse aasta lõpul.

Sujuv kiirendus ilma turboviiteta

Sõltuvalt Astra BiTurbo neljasilindrilise diisli koormusest töötavad kaks eri suurusega turbolaadurit kas koos või eraldi. Väiksem turbolaadur kogub eriti hästi kiirust mootori madalatel pööretel. See tähendab, et mootor reageerib gaasipedaalile kiiresti ning soovimatut "turboviite" efekti ei teki. Juba 1250 p/min juures on juhi käsutuses 320 Nm ehk 80% maksimaalsest pöördemomendist 400 Nm (saadaval vahemikus 1750 kuni 2500 p/min).

Keskmistel pööretel töötavad mõlemad turbolaadurid koos – sisselaskeõhu esmane kokkusurumine toimub suuremas laaduris, väiksem viib selle protsessi lõpule. Pidevjuhtimisega ülerõhuklapp hoolitseb, et osa heitgaasist jõuaks suure turboni. Selle tulemusena saab juht igal juhul nautida sujuvat kiirendust. Kõrgetel pööretel (alates ligikaudu 3000 p/min) jõuab kogu heitgaas otse suure turbolaadurini, võimaldades jõu ja paindlikkuse säilimist ka suurematel kiirustel.

2.0 BiTurbo CDTI mootori väljatöötamisel pöörati põhitähelepanu kiirele ülelaaderõhu tõusule madalatel pööretel, säilitades samal ajal gaasipedaali tundlikkuse keskmistel pööretel. Mootori sisselaskeõhku jagatakse sõltuvalt pööretest ja kahe eri suurusega turbolaaduri vajadustest. Madalatel pööretel on lisajahuti ühendatud ainult väikese turbolaaduriga, kindlustades väikesele õhukogusele otsetee põlemiskambrisse. Keskmistel pööretel rakendub järjest enam tööle suurem ja võimsam turbolaadur. Selle suuremat õhuvoogu jahutab suurem vahejahuti.

Kuna Astra mootoriruumi kuju erineb Insignia omast, võtsid insenerid kasutusele nutika ruumikasutuslahenduse ning jagasid vahejahuti mooduli sisemiselt väiksemaks ja suuremaks jahutiks. Insignia BiTurbo mootoril paiknevad jahutid seevastu eri kohtades. Mõlemad Astra BiTurbo vahejahutid on õhkjahutusega.

Sportlik ja moodne disain nii sees kui ka väljas rõhutab kiirust

Viieukselise luukpära, GTC ja Sports Toureri uued võimsad BiTurbo-variandid said varasemast veelgi stiilsema ja agressiivsema välimuse. Väljanägemine sõltub kerekujust ja on kohandatud igale üksikule mudelile. BiTurbo Astra kõigi kereversioonide (GTC, Sports Tourer ja viieukseline) ninaosa rõhutab auto kiirust ja tavapärasest agressiivsemat loomu. Ülemise esivõre kuju meenutab Astra GTC oma, kuid eesmine ribi on alati kerega sama värvi ning viieukselise luukpära ja Sports Toureri BiTurbo-mudelite esivõret ehib kogu laiuses uus tiivakujuline ribi. Alumise õhukoguja ala sai samuti sportlikumat laadi disaini: keskmise ja äärmise võreosa üleminek võttis haiuime meenutava vormi ning muutis auto väljanägemist agressiivsemaks. Viieukselisel ja Sports Toureril on kogu küljeakent ümbritsev liist kroomitud, kuna GTC Biturbol on akna alaserv must. Kõigil variantidel on taga kaks summutitoru, tagumise kaitseraua rõhutatud vormid on spetsiaalselt selle mudeli tarvis loodud. Kõik see muudab auto olekut jõulisemaks.

Astra BiTurbo kabiinis on must JetBlack-kangas või -nahk kombineeritud punase Magic Red-tooniga istmeservadel. Magic Red-toonis tepingud ja äärised istmetel, uksepolstritel ja käigukangiümbrisel lisavad interjööri sportlikku hõngu. Uus nahkkattega tasapinnaline rooliratas ja punaste ääristega põrandamatid on teised sportlikud detailid Astra BiTurbo salongis.

Astra laialdane tehnoloogiavalik vääristab BiTurbo-versioone

Praegusele võimsaimale diislile, Opel Astra BiTurbole annavad lisaväärtust paljud uue Astra mudeliperekonnas saadaolevad turvalisust ja mugavust kasvatavad seadmed. Sinna hulka kuuluvad teise põlvkonna Opel Eye esikaamera koos täiustatud liikusmärkide tuvastamise süsteemiga (TSA II), sõidureast lahkumise hoiatus (LDW), pikivaheindikaator (FDI) ja laupkokkupõrke häiresüsteem (FCA). Tahavaatekaamera on saadaval Sports Toureri ja viieukselise BiTurbo- mudelitel.

Uued süsteemid täiendavad Astra juba niigi laia innovatiivsete tehnoloogiate valikut. Mõned neist on kompaktklassis ainulaadsed, mõned aga konkurentidel harva kasutusel. Ühed sellistest on uusima põlvkonna intelligentsed adaptiivesituled (AFL+) koos bi-ksenoon esilaternate ja hulga nutikate valgustusfunktsioonidega: kaugtuleregulaator, dünaamilised kurvituled, pöördetuled ja muutuv valgusjaotus, mis automaatselt kohandub välisoludega, sealhulgas isegi ilmaga.

FlexRide toob parima sõidudünaamika – HiPerStruts-vedrud GTC-le

Astra BiTurbo-variantide sõidudünaamikat parandati veelgi täiustatud pukside, jäigemate vedrudega saavutatud madaldamise ning uue, külgkaldumist vähendava tagasillaga.

Astra niigi väljapaistvale sõidudünaamikale lisaks võivad kliendid tellida Opeli intelligentse mehhatroonilise FlexRide-süsteemi, mis kohandub automaatselt valitsevate sõiduoludega ning pakub kolme töörežiimi: "Standard", mugavusele suunatud "Tour" ja aktiivsem "Sport". FlexRide-süsteem kohandati spetsiaalselt BiTurbo tarvis, et tagada head sõiduomadused koos sõiduki kõrgetasemelise tagasisidega.

Sarnaselt kõigi teiste Astra GTC ja OPC mudelitega saab ka Astra GTC BiTurbo esisillale põhivarustusena HiPerStruts-vedrud (High Performance Struts), mis muudavad sõidu ja juhitavuse veelgi sportlikumaks. HiPerStruts-vedrud parandavad rehvide haardumist ja kurvisõiduvõimekust ning vähendavad märgatavalt veojõu mõju roolimisele (torque steering), võimaldades juhil kiiruspotentsiaali paremini ära kasutada.

Täiendava mugavusena pakutakse kõigile Astra mudelitele, sealhulgas BiTurbo versioonidele, ergonoomilisi esiistmeid. AGR-tunnistusega (Aktion Gesunder Rücken e.V) istmed leevendavad juhi ja eesmise kaassõitja seljale langevat koormust.

Veel üks täiendav võimalus, mis lisab GTC, sealhulgas BiTurbo- ja OPC-variantide salongi šikki tooni, on panoraam-esiklaas. Opeli patenteeritud ainulaadne esiklaas ulatub auto katuse keskpaigani, andes juhile ja kõigile kaassõitjatele erakordse väljavaate, ruumitunde ja sõidukogemuse.