Statistika põhjal langetavad Euroopas ja Ameerika Ühendriikides naised autoostu-otsuseid meestega enam-vähem võrdselt. Autotööstusel on aeg naiste häält tõsisemalt kuulda võtta, kirjutab Accelerista.

Uuringust selgub, et ehkki naised sõidavad autoga järjest rohkem, see neile eriti ei meeldi. Ameerika Ühendriikides on juhiluba omavate naiste protsent juba ületanud meeste oma – juhtimisõigus on 51% ameeriklannadest ning vaid 49%-l sealsetest meestest.

NAISED OTSUSTAVAD, MIDA OSTA, AGA POLE SEALJUURES RAHUL

Autoostuotsuseid langetavad naised meestega võrdselt või isegi rohkem – mõni aasta tagasi Suurbritannias tehtud küsitlus näitas, et vähemalt 62% ostu-müügi lepingutest vormistatakse õrnema soo otsustaval sekkumisel.

Frost & Sullivani uuringu põhjal aga pole naised sealjuures kuigi õnnelikud selle üle, mida neile pakutakse.

Sama uuring toob välja, et iga teine naine ei ole oma autoga üldse rahul, 74% arvab aga, et tootjad ei mõista neid ega tea midagi nende vajadustest.

Tootjad küll püüavad naiste soovidele reageerida ja ehitada autosid, mis õrnemat sugu kõnetaksid, seni on need ponnistused päädinud ebaõnnestumisega.

KAHEKSA ASJA, MIS PEAVAD NAISTE AUTOS OLEMA

Frost & Sullivan reastas uuringu tulemuste põhjal tähtsuse järjekorras need kaheksa asja, naistele mõeldud autos kindlasti olemas peavad olema.

Nimekiri sisaldab nii konkreetseid elemente kui laialt levinud üldtõdesid, mille tõlgendamine jääb iga autotootja otsustada:

1. Ruumikas, naiste jaoks kohandatud salong

2. Hea nähtavus igas suunas, katuseluuk

3. Keskkonnasõbralikkus ja madal heitmetase

4. Intuitiivselt kasutatavad juhtnupud