• Eelkäijast originaalsem, sportlikum välimus
  • Rikkalikult turvavarustust ja juhiabisüsteeme
  • Uudne 1,5-liitrine vabalthingav jõuallikas
  • Hind algab 10 900 eurost

Toome proovisõidumuljed kevadisest Hollandi tulbimerest, kus testisime nii Yarise hübriidversiooni, kui ka pisut vanamoodsamaid alternatiive. Ehkki tegemist ei ole päris mudeliuuendusega, siis jagub nii disaini- kui tehnikauudiseid.

DISAIN Eelmise mudeli esiosa kaunistasid laialisirutatud liblikatiibu meenutavad kroomjooned. See andis Yarisele linnapildis äratuntava, kuid pisut kurja ilme. Maailm võib ju olla kuri, kuid Toyota Yaris on läbi aegade olnud pigem suursilmne, viisakas ja asjalik kontoritöötaja. See kajastub nüüd ka peamistes disainiuuendustes.

Mudeliuuendusega jäi küll iluvõre kuju peaaegu samaks, kuid seda ümbritsenud kroomliistu eemaldamine muutis üldmuljet. Helkivat kroomi on esiosas endiselt: uute esitulede sisse on peidetud kaheharulise kahvli kujulised leed-päevasõidutuled.

Nende kroomitud varred suunduvad kapoti kohal kõrguva „muhu“ otsa istutatud logo suunas. Põhi- ja udutulede vahel jookseb samuti jäme kroomiriba. See kõik tekitab auto esiosa ümber tugeva visuaalse raami. Minu meelest on uus lahendus visuaalselt õnnestunum kui eelmine.

LIBLIKAST KATAMARAANIKS

Mis on sellel kõigel pistmist katamaraaniga, mida Toyota ise on nimetanud selle Yarise mudeli esiosa kujustuse algideeks? Kes on näinud sel suvel Tallinn-Helsinki liinile toodud katamaraani „Viking Faster“ peab nõustuma, et Yarise nina meenutab peale vaadates tõepoolest kaksiklaeva kuju.

Katamaraanil on kummalgi küljel kaks vees istuvat ujuvosa, nii et ette moodustub „suu“. Katamaraani eelis võrreldes ühekerelise alusega seisneb tema stabiilsuses ning selline alus on ka kiirem. Ega muidu ei kannaks Viking Faster kõige kiiremini Atlandi ookeani ületanud reisilaeva tiitlit.

Kiirusega on Yarisel oma suhe, stabiilsuse üle kurta ei saa: välimusest õhkuv “katamaraan” annab nunnukesele tõsiseltvõetavama välimuse ning aitab aimata auto sisemist olemust. Sest tegelikult on Yarisel… rallisõitja hing!

Vabal ajal käib Toyota Yaris vargsi jõusaalis. Lausa nii tõsiselt, et on sihipärase pingutuse tulemusel sattunud WRC autoralli armutusse konkurentsi. On omamoodi sümboolne, et 18 aastase pausi järel naasis Toyota sellesse auväärsesse seltskonda justnimelt Yarisega.