Samas parima ja kõige madalama hindega rehvide vahe märjal pidurdades erineb 18 m võrra.

Selge pildi selle vahemaa pikkusest võib saada igal täispargitud tänavaserval. Lugege oma autost neli autot edasi, jalutage selle juurde ning vaadake, kui kaugele teie oma auto jäi!

Teine oluline omadus on veeretakistus, mis mõjutab auto kütusekulu. Hindamisel tekkinud vahed on siingi üsna suured. Võrreldes G-klassi rehvidega säästavad A-klassi rehvid kasutajale 6 liitrit kütust iga 1000 kilomeetri kohta.

Rehvide keskmiseks üldläbisõiduks arvestatakse 35000 km, kuid reaalselt sõidetakse nendega palju kauem. Uut rehvi valides tasub korrutada oma rehvide läbisõit veeretakistuse kaudu säästetava kütusega. Tõenäoliselt jätaks uus A-klassi rehv teiegi taskusse kuni kolmsada eurot ja ilmselt rohkemgi.

Millal peaks hakkama mõtlema uutele rehvidele?
Soovitav on hankida suverehvid siis, kui nende pidurdusvõime märjal pole veel ohtlikult väike. Põhjuse selleks annavad meie roopasse sõidetud teed ja vihmased ilmad, kui vesi koguneb teele ning tekkib vesiliu oht.
Kuigi meil võib sõita rehviga, mille mustri sügavus on 1,6 millimeetrit, peavad spetsialistid turvaliseks kuni 4-millimeetrist mustrit. Pärast seda tuleks südamerahu huvides juba uued rehvid hankida.

Põhjus? Vanade rehvide kontaktipind teega muutub kiiresti ohtlikult väikeseks. Kui 4 mm puhul on see veel teie käe suurune, siis 1,6-millimeetrise mustriga rehvi kontaktipind on kõigest lapsekäe mõõtu.
Ohtlik on mõtelda, et kevadel 4 mm mustrisügavusega rehv peab sügiseni vastu. Kahjuks ei pea, rehv kulub ja jõuab oma eluea kõige halvemasse vormi just sügisel. Siis aga on meie ilmad kõige muutlikumad. Teel on rohkem vett, mustust ja lörtsi. Just siis läheb vaja korralikku ja töökindlat rehvi.

Rehvid – auto veermiku peegel
Enne uute suverehvide hankimist tuleks hinnata vanade rehvide kulumist. Ebaühtlased kulumisjäljed on selge märk, et auto vedrustus vajab häälestamist või isegi remonti.

Rehvid annavad hea võimaluse veermiku seisundi hindamiseks. Seda ei tohiks just kevadel kasutamata jätta, sest talv on veermikule raske aeg. Pealegi ei parane vead iseenesest ja vigane veermik hakkab ebaühtlaselt kulutama ka uusi rehve.

Kui asute uusi suverehve ostma, paluge professionaalse rehvitöökoja või margiesinduse spetsialistidel anda hinnang rehvide kulumisele. Kiiret rehvivahetus ostukeskuse parkimisplatsil ei anna tagasiside veermiku seisundi kohta ja väike sääst võib tuua suuremaid kulutusi lähemas tulevikus.

Rehvide ostmisel margiesindusest või professionaalsest rehvifirmast on ka teisi eeliseid. Kindlasti pakutakse täna rehvihotelli teenust, mis teeb rutiinse rehvivahetuse väga mugavaks. Paljudes firmades on see uute rehvide ostjatele tasuta.

Partnerite kaudu jõuavad kliendini ka rehvitootjate lisapakkumised ja teenused. Näiteks Goodyear annab uutele rehvidele 100% garantii, mis katab isegi selle kahju, kui klient sõidab rehvi löökaugus puruks. Goodyear annab tasuta uue rehvi ka siis, kui olete rehvi ohtlikult vigastanud ja see võib lähiajal katki minna.

Kui vana rehvi võib pidada “uueks rehviks”?
See on väga põhjendatud küsimus, sest palju rehve ostetakse soodushinnaga. Allahindlusi aga on lihtsam teha just aegunud kaubale.
Materjali omaduste poolest võib uueks pidada kuni 5-aastaseid rehve, mida on korralikult hoitud ja ladustatud. Tehnoloogia areneb aga palju kiiremini. Näiteks kasutatakse uuemates mudelites juba vetthülgavat rehvisegu, mis aitab haarduvust veelgi parandada. Tänane autorehv on keeruline tehnoloogiline toode, mille parimad omadused avalduvad uutes mudelites.

Kui teil on kahtlusi rehvi tegeliku vanuse osas, paluge see rehvi külje pealt üles otsida ja ette näidata. Tootmisaasta ja -nädal on neljakohalise numbrina märgitud iga autorehvi peale.

Ja viimane soovitus neile, kes tahavad osta uued rehvid väga soodsalt. Küsige rehvitöökojast nõu või tutvuge ise rehvitootjate brändidega. Kindlasti avastate, et suurtootjatel on tuntud nimede kõrval ka odavbrände. Näiteks Sava tootevalikus on varasemad premium-brändide tippmudelid, mis on väga hea hinna ja kvaliteedi suhtega.