Praeguse plaani järgi hakkaksid autod tuvastatud teeaukude kohta infot internetti laadima, kust seda jagatakse teiste Range Roveri sõitjate ja ka kohalike võimudega.

Nii saaks teine Range Roveri juht hoiatuse, kui ta läheneb mõnele tuvastatud teeaugule. Kohalikud võimud saaksid aga GPS-koordinaatidega varustatud info, et neil oleks parem teetöid planeerida.

"See on väga praktiline päriselus vajalik rakendus," ütles firma ühendatud auto programmi juht dr Mike Bell. Kuigi plaan tundub ambitsioonikas ja kõigile kasulik, näib sellel siiski paar miinust olevat.

Selleks, et auto tuvastaks löökaugu, peab sellest sõna otseses mõttes läbi sõitma. Normaalne juht püüab aga august mööda põigata.

Teiseks ei ole sellest tihti abi, kui ka kõik löökaugud on n-ö kaardistatud. Tõsi, näiteks Coventry linnavalitsus Suurbritannias kavatseb autofirmaga koostööd teha, aga Eestiski on omavalitsusi, kelle jaoks pole teede silumine lihtsalt prioriteet. Teed on augud rahapuuduse, mitte infopuuduse tõttu.

Kui aga sõita korduvalt mööda selliseid linnatänavaid, võib pidevalt piiksuvad löökaugu hoiatused ära tüütada.