Igaüks neist on edukalt reageerinud ühiskonnas toimunud muutustele ning juhtide südameis kuulub neile siiani soe koht.

1946: 4 CV, esimene väike Renault, mis meeldis massidele

Foto: Wikimedia Commons, kasutaja Wiki-taller

Sõja lõpust oli möödas vaid paar kuud, Euroopat hakati üles ehitama ning inimesed said taas mõelda tulevikule ja rahulikumale igapäevaelule.

4 CV oli ideaalne lahendus kõigile neile, kes soovisid teedele suunduda ja nautida vabadust. Sõja ajal salaja konstrueeritud auto oli tagamootoriga ning selles oli piisavalt ruumi nii terve perekonna kui ka nende pagasi jaoks.

Uue mudeli konkurentsivõimeline hind muutis selle omamise võimalikuks suurele osale elanikkonnast. 4 CV oli sõjajärgsete aastate tähiseks, oma lihtsuses ei võtnud see end liiga tõsiselt ning meeldis seetõttu laiadele hulkadele alates lihttöölistest kuni keskklassini välja.

1961: Renault 4L, esimene "auto eluks"

Foto: Wikimedia Commons, pildistaja Sven Storbeck

Sõjajärgne buum kestab. Majandus taastub, innovatsioon toimub kõikjal ning elatustase paraneb tänu uutele tarbekaupadele, muu hulgas kodumasinatele ja autodele. Perekonnad käivad väljas, naudivad vaba aega, reisivad ja on eriti sissevõetud kaugustes ringiliikumisest.

Just nende perede jaoks lõi Renault mudeli 4L. 4L muutus legendiks tänu oma revolutsioonilisele ja praktilisele tagaluugile, mis tagas pere ja nende pagasi jaoks autosse lihtsa juurdepääsu.

Renault' esimest "autot eluks" müüdi alates 1961. aastast kuni 1990ndateni välja maailmas kokku üle kaheksa miljoni.

1972: Renault 5, 1968. aasta meeleolus

Foto: Wikimedia Commons, kasutaja Lebubu93

1968. aasta järel oli moraal lõdvenenud. Suurem osa eurooplastest nautis aina enam vabadusi ja vaba-aja veetmist ning nende reisid muutusid üha mitmekesisemaks.

See eufooriline periood sai äkilise lõpu 1973. aastal esimese naftakriisiga. Väikese kütusekuluga Renault 5 (4,5 l/100 km kiirusel 90 km/h) saabus täpselt õigel ajal.

See oli uutmoodi väikeauto, meeldides klientidele sõbraliku ilme ja universaalsuse poolest, mis hõlmas ka n-ö nutikaid, sünteetilisest materjalist valmistatud ja seetõttu parkimisel praktilisi kaitseraudu.

Renault 5 esitleti 1972. aastal, see leidis kiiresti oma klientuuri (esimesel aastal oli ostjatest 31% naised, 35% aga nooremad kui 30 aastat) ning suundus katkematu edu poole.

1980. aastate keskel asendas Renault selle mudeli Super 5-ga. 1972 ja 1996. aasta vahel jõuti valmistada 8,5 miljonit autot. Renault 5 ja Super 5 nautisid pikka karjääri ja autojuhtide südameis on siiani nende jaoks eriline koht.

Renault 5 tehti ka energiliste sportversioonidena, mis saavutasid legendi staatuse. Näitena võib tuua R5 Alpine ja R5 Turbo.

1993: Twingo, "kriisikindel" auto

Foto: Wikimedia Commons, kasutaja Rudolf Stricker

Kriis jätkub, majandusi on kahjustanud aktsiaturgude kokkukukkumine ja paljus Lahesõja tõttu kasvavad kütusehinnad. Kuid Berliini müür on äsja langenud ning avanud Euroopale uue tuleviku. Eksisteerib terav vastuolu: me tahame näha helgemat tulevikku, kuid igapäevaelu takistab seda.

Ja siis ilmus Twingo, läbinisti originaalne linnaauto, mis raputas kogu automaailma. Ainult ühe mootori, ühe varustustaseme ja nelja erksa värviga pakutud Twingo pani inimesed naeratama juba oma nimega, mis oli tuletatud sõnadest twist, swing ja tango.

Twingo oli esimene väike ühemahulise kerega auto turul, sel oli ultralühike ninaosa, praktilise pikkusega sõitjateruum (1,78 m) ja sellest õhkus vastupandamatut elurõõmu.

Mudelit saatis Pariisi autonäitusel enneolematu edu, Twingost kujunes Renault’ väike kriisikindel" auto. Tänu oma mitmekülgsuse tagavale disainile oli Twingo ideaalne valik kõikvaimalike vajadustega autojuhtidele ja seda võis sama palju näha maanteedel kui linnades!

Täna: Twingo jätkuv optimism

Foto: Wikimedia Commons, kasutaja Lukasdesign

Lõbus, väga manööverdusvõimeline ja muu maailmaga ühenduses olev, seest väike ja väljast suur – vaid 4,3meetrise pöörderaadiusega on uus Twingo loodud linnatingimustesse.

Taaskord annab väike Renault tooni, omades erksaid välisvärve ja andes omanikele kõik võimalused end väljendada. Uus Twingo on vääriline pärija klassikaks muutunud väikestele Renault'dele ja kannab endas algse Twingo alatist optimismi.

Sarnaselt oma eelkäijatega on uuel mudelil selgelt eristuv iseloom, ta on innovaatiline, "mõeldud eluks" ja pulbitseb elujõust.

Ehk nagu selgitab ajaloolane ja autondussektori spetsialist Jean-Louis Loubet, "Renault' autod on esimesed, mis võtavad arvesse ühiskonna muutumisest tekkivaid uusi nõudmisi [...]. Renault on innovatiivne ja loob autosid, mis tähistavad oma ajastut."