Ühendriikide valitsusel oli plaanis kulutada äärmiselt menukaks kujunenud ettevõtmise peale kolm miljardit dollarit, nii et kampaania jäi väga kenasti prognoositud raamidesse. Lisaks läks 100 miljonit dollarit administreerimiskuludeks ehk siis 144.- dollarit iga avalduse kohta, vahendab Autoblog. Ning 23 miljonit on veel järelgi.

Valge maja majandusnõunike sõnul elavdas utiilautode programm majandust 4/10 % ning lõi juurde ja tagas kokku oma 42 000 töökoha senise säilimise. Pea 700 000 tuttuut sõidukit USA majandusele niisiis väga suurt tõuget ei andnud.

Oma vana auto ära viinud ja riigilt uue ostmiseks veidi toetust saanud kodanike seas kümne populaarsema auto hulgas oli vaid kaks Ameerika autogigantide toodet - Ford Focus platseerus neljandale kohale, Ford Escape oli kümnes. Populaarseim uus auto oli selles ettevõtmisest Toyota Corolla, selle järel Honda Civic ning Toyota Camry. Seitsmendale kohale õnnestus jõuda hübriidil Toyota Prius.

Kuigi kodumaiste autotootjate kohalik turuosa oli juuliks 45,3 %, soetati utiilautode programmi raames neid vaid 38,6 %, vahendab Detroit News. Hävitusmasinasse suunatud autode esikümme koosnes aga eranditult Ameerika päritolu ning enamasti tõepoolest suurtest ja kohmakatest maasturitest.

Keskmise kütusekulu paranemise näitajaks arvutasid naftanohikud välja 58 %, mis on vaatamata kodumaisele majandusele suurema tõuke andmise nurjumisele ju äärmiselt kena näitaja. Analoogseid valitsuse toteeritud kampaaniaid on viidud läbi ka Euroopa suurriikides ning ka seal on neid saatnud suur edu.