Ungarlased ehitasid elektrijalgrataste Ferrari!
Kolm aastat ja viis prototüüpi pärast projekti algust esitles M55 uhkusega oma EVO-001, mis särab digikulinatest nagu juudi jõulupuu. See pole pelk jalgratas, mil pardaarvuti ja patareid külge kruvitud. Kaugel sellest. Tootmisega alustatakse juba mai kuus.
Akustik on ratta alumiiniumraami integreeritud, elektrimootor paikneb raami keskel ja võimalikult madalal, et raskuskese maksimaalselt maalähedane oleks, muutes kaherattalise stabiilsemaks. Elektrimootoril on viis kiirusrežiimi, tagarattas on aga Rohloff Speedhub’i 14-käiguline vaheti.
Tänavasõiduversioon kannab 0,33 hj ehk 250 W mootorit, maastikurattas aga 1,7 hj ehk 1300 W elektrilist agregaati. Aku näitajad on 20,7 Ah ja 39,6 V. Kummalgi rattal pole gaasirullikuid, kogu kiirendamine toimub pedaalide abil. Mida kõvemini vänta anda, seda rohkem assisteerib jõuallikas, mida laisemalt vändata, seda tasasemalt töötab ka mootor.
Sportlik modifikatsioon ehk see sama EVO-001 liigub kuni 70 km/h! Pidurid on Brembolt ja neid toodetakse samas tehases, kus F1 ja Moto GP sarjade pidureidki. Rattaid valmistatakse käsitsi ning kokku vaid veerand tuhat tükki.
Vaata ka videot, kust selgub, et kõige selle taga pole mitte ungarlased, vaid ulmerobotid!
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!