On teada tõde, et Nõukogude Liidus ehitati vingeid lennukeid ja tanke, aga autodega oli asi kehvasti. Selles on terake tõtt, sest niipea kui pealtnäha korralikud prototüübid jõudsid seeriatootmisse, hakkas kõik viltu vedama. Erinevalt lennukitest ei pidanud nõukogude autod lendama ega vaenlase pihta tuld andma, seega ei panustatud neisse liiga palju.

Tarneraskuste ja kehva töökorralduse tõttu ei suutnud nõukogude autotehased tagada ühtlase kvaliteediga toodangut. Õnnega koos olid need, kes said kätte mõne ekspordiks mineva eksemplari. Oli päris tavaline, et poest ostetud auto tuli selleks, et sõita saaks, kanali kohal lahti “harutada” ja uuesti kokku panna.

Nõukogudemaa inseneride välja mõeldud elektriauto täielikult siiski ei ebaõnnestunud: venelased saavad täna uhkelt öelda, et jõudsid esimese elektriautode väikepartii tootmiseni pea 30 aastat enne Teslat, juba 1976. aastal.

85 KILOMEETRIT KORRAGA, JA PÄRIS KIIRESTI!

Üleliia palju tehnilisi andmeid esimese nõukogude elektriauto kohta ei leia. Kui esimene prototüüp ehitati 2102 kandvale kerele, siis katsepartii autodele valmistati spetsiaalne alumiiniumraam, mis võimaldas masina kaalu vähendada.
Loe edasi siit