• Ford Focus, pretensioonitu auto, sobib pea igaühele
  • Liitrine EcoBoost mootor teeb konkurentidele pähe
  • Sooduskampaania hinnad alates 13 230 eurost
  • Üsna suure tõenäosusega auto kohe kätte

Ärge saage valesti aru, ma lähen alati proovisõidule sooviga, et auto mulle meeldiks. Aga mõistlike autode raudvara puhul ei osanud ma seda meeldimist päris lõpuni ette kujutada. Liiatigi veel sellise pisimootoriga, mille suhtes iga endast lugupidav “õigete” kütuseõgardite austaja skeptiline on…

JUHI TÖÖKOHT Juhi töökoht tundub esialgu väga intuitiivne seni, kuni jaapanlasega sõitnud inimene peab kojamehed esiklaasi puhtaks pühkima panema. Siis saab auto kõrval seisnud Fordi esinduse töötaja esimese hooga natuke märjaks (vabandan veelkord südamest!), kuid tõsi, ka klaas saab lõpuks puhtaks.

Ford teeb samas mulle nuppude harjumatu paiknemise ja koletult kõrge käiguga pedaalid tasa väga hea isteasendi, mugava rooli, õigesse kohta lõppeva käigukangi ja hea nähtavusega.

Erinevalt paljudest teistest autodest ei pidanud ma normaalsetes oludes kordagi tundma, et ei näe välja. Vaid mingis väga imelikus olukorras jäi A-piilar korraks vasaku esiratta juures toimuvat pisut varjama.

SÕIDUOMADUSED Sõidu poolest saab Focus väga kiiresti omaks. Selle autoga lihtsalt on äärmiselt kerge sõita.

Seda eriti siis, kui jätta meelde õpetussõnad esindusest: “Tahab natuke rohkem pööret saada kui vabalthingav…” ja mitte juhinduda käiguvahetusel näidikutepaneeli luulutamisest. Mikromootor, mille käitumise suhtes eriti maanteel skeptiline olin, oli üllatavalt tubli.