Uku Tampere: asjatundmatu õli “peale valamisega” võib mootor otsad anda

 (20)
COMBAT T9
Auto kapotialuneFoto: Arno Mikkor

Talve eel avastavad paljud, et on aeg auto mootori õlitaset kontrollida ja “peale valada”, kui puudu on. Soomes on käimas isegi teavituskampaania, kus autoomanikke õpetatakse teadlikult õli lisama. Uku Tampere kirjutab Acceleristas, et kümnel juhul kümnest ei peaks asjatundmatult auto kallale minema – mootor võib üldse otsad anda.

Soome autoteeninduste liit soovitab autoomanikel olla ise mootoriõli lisades tähelepanelikud. Vanemate autode omanikud lisavadki oma autole mootoriõli sageli ise. See on mõistlik tegu, sest liiga madal õlitase kulutab mootorit. Siiski peab õli lisamisel täpne olema, sest ka liigne õli teeb mootorile liiga.

Kasutusjuhend abiks

Kui mootoriõli on liiga palju, siis õlis ujuv väntvõll ei ole sugugi hea. Kui väntvõll pääseb õli kallale, võib sellest vahustamisel tekkida salatikastet meenutav emulsioon. Sellisel kujul ei suuda see enam mootorit õlitada, õlitamise puudumise tulemuseks on aga mootori tugev kulumine.

Niisiis ei tasu õli umbropsu kallata. Hoolduse asjatundjad soovitavad käepärast hoida auto kasutusjuhendi, sest sealt saab teada, kui palju täpselt õli vaja on. Enamikes autodes on endiselt olemas õlivarras, mille abil saab õlitaset mõõta.

Kui juhtub, et õli sai liiga palju, siis saab liigse koguse mootorist välja lasta, kuid sellegagi tasub ettevaatlik olla. Nimelt võib mootor nii õlist üldse tühjaks joosta. Kõigil autoomanikel ei ole ilmselt ka võimalust ega oskustki auto all toimetada. Õli väljalaskmisele on alternatiiviks selle välja pumpamine.

Seotud lood:

Kui liigne õli on väljutatud, tuleb lasta mootoril veidi aega tühikäigul töötada. Seejärel tuleb õlivardaga uuesti õlitaset mõõta, soovitavad Soome asjatundjad.

Loe edasi Acceleristast!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare